کرونا ۹ هزار میلیارد تومان به فرهنگ و هنر خسارت زد

0

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کرونا در ۱۸ ماه, ۹ هزار میلیارد تومان خسارت به فرهنگ و هنر زد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از صدا و سیما، حمایت ۹۰۰ میلیارد تومانی وزارت ارشاد از هنرمندان آقای سید عباس صالحی  درباره خساراتی که کرونا به فرهنگ و هنر زد افزود: در دوره کرونا تقریبا همه حوزه‌های فرهنگ و هنر خسارت سنگینی خوردند که بر اورد ما تا ۱۸ ماه, ۹۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. برای مثال سینما در سال ۹۸ با وجود اینکه در اسفند یک ماه هم تعطیل بود ۳۰۰ میلیارد تومان فروش داشت. اما در سال ۹۹ کمتر از ۱۰ میلیارد تومان فروش داشت.

وی با بیان اینکه فشار‌های قابل توجهی بر گروه‌های تئاتری ما وارد شد اضافه کرد: در حوزه موسیقی گروه‌های انگشت شماری روی صحنه رفتند در حوزه فرهنگ، نمایشگاه کتاب تعطیل شد اگر چه نمایشگاه کتاب مجازی برگزار شد، اما گوشه‌ای از آن ضرر را جبران کرد. خساراتی که در حوزه فرهنگ و هنر داشتنیم خسارات فراوانی است.

ویزر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت‌هایی که این وزارتخانه از اهالی هنر کرد گفت: حمایت‌های بلا عوضی انجام شد مهم‌ترین آن ۲۴۰ میلیارد تومانی بود که در سال ۹۹ به صندوق اعتباری هنر واریز شد، بیمه هنرمندان سامان گرفت و حق بیمه را صندوق هنر پرداخت کرد، برخی از معاونت‌ها به شکل موردی عمل می‌کردند تسهیلاتی هم به هنرمندان داده شد.

صالحی در ادامه گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان در دو نوبت از طریق سامانه کارا پرداخت شد که در مجموع ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داده شده که البته با میزان خسارات، فاصله زیادی دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید