هزینه های درمان کرونا برای یک دوره دو هفته ای هفت میلیون تومان است

0

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور درباره مشکلات کارگران گفت: هزینه های کارگران برای درمان کرونا بسیار زیاد است,‌امید به این داریم که مشکلات کارگران با برنامه ریزی در زمینه کاهش هزینه های درمانی برطرف شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از تسنیم، حمیدرضا امام قلی تبار،بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور،  درباره مشکلات کارگران در شرایط شیوع کرونا گفت: در سال 1400 ،اقتصاد اقشار آسیب پذیر جامعه بخصوص کارگران زحمتکش و بی ادعای این سرزمین دستخوش تغییرات اساسی گردیده است. در حقیقت این تغییرات ، عمدتاً فشارهای اقتصادیست که از سنوات قبل و بنا به دلایل مختلف تاکنون بر دهک های پایین جامعه تحمیل شده است در یکی دوسال گذشته عواملی همچون افزایش غیر متعارف نرخ تورم  و نیز ورود مهمان ناخوانده ای همچون کرونا ، فشار اقتصادی یاد شده را شدیدتر کرده  است.

وی ادامه داد: اگرچه در سال های گذشته به دلیل وجود ساختارهای غلط و چینش و انتخاب مسئولین اقتصادی و اجتماعی ناکارآمد و نیز برنامه ریزی های بدون کارشناسی حتی در نبود تورم شدید و کرونا هم شرائط اقتصادی برای دهک های پایین جامعه تعریفی نداشته است، اما با تثبیت شرایط قبل و وجود دو مورد فوق ، وضعیت جامعه ی کارگری از قبل بحرانی تر شده است.

امام قلی تبار اظهار داشت: در این شرایط افزایش دوسه برابری قیمت های موجود در سبد کالاهای  اساسی خانوارها یعنی سبد معیشت و ثابت ماندن درآمد حداقلی ، تمام استانداردهای بین المللی موجود در این زمینه ها را بطور کامل زیر سوال برده است، زیرا  با وجود تورم بالا و نرخ دستمزد نسبتاً پایین در مقایسه با کشورهای دیگر،استاندارد جدیدی در زندگی اقشار آسیب پذیر جامعه خود تعریف نموده است.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور بیان کرد:  بعد از حدود یکسال و نیم از ورود ویروس کرونا به کشور و تحمیل محسوس هزینه های پزشکی و درمانی خانوارها، جامعه ی کارگری لطمات جبران ناپذیری را در این زمینه ها متحمل شده است. این موضوع با حذف تدریجی حمایت های درمانی در کنار حذف دفترچه های تامین اجتماعی  تشدید گردیده است.زیرا به واسطه حذف نظارت در این بخش و سوء استفاده محرز مراکز درمانی خصوصی و برخی پزشکان به ویژه در پیک اخیر که جمع کثیری از آحاد جامعه درگیر آن هستند، هزینه های پزشکی به شکل غیر باوری افزایش یافته است.

امام قلی تبار گفت: بررسی های میدانی این موضوع نشان می دهد که حداقل هزینه های درمان کرونا برای یک دوره دو هفته ای با بستری چند روزه در بیمارستان دولتی حداقل هفت میلیون تومان است . با توجه به تکمیل ظرفییت مراکز درمانی دولتی و نبود اقلام ضروری همچون دارو و ملزومات مصرفی درمان کرونا، نگهداری فرد مبتلا در منزل فرد مبتلا اجتناب ناپذیر خواهد بود، لذا دسترسی به پزشک و پرستار برای انجام فرآیند درمان در منزل این بیماران بالاتر از رقم یاد شده خواهد بود.وجود شرایط اینچنینی و تأمین مخارجی به این سنگینی برای یک خانوار کارگری که در حالت عادی صرفاً برای زنده ماندن می جنگند بسیار مشکل خواهد بود و چالش های آنان را دوچندان خواهد کرد.

وی بیان کرد: با این وجود جامعه ی کارگری کشورمان هماهنگ سایر اقشار جامعه انتظار دارد با استقرار دولت جدیدو با امید به  حل چالش های گذشته اقشار جامعه علی الخصوص اقشار آسیب پذیر  و کارگران،  در سریعترین زمان ممکن برای برون رفت از چالش های موجود به ویژه کاهش هزینه های درمانی و نیز کرونا تدابیر لازم به جز راهکارهای دولت گذشته اتخاذ نموده تا دغدغه های این چنینی کارگران کاهش یافته تا سنگر کارو تلاش و تولید بتواند از توانمندی نیروی کار بهره وری بیشتری را دریافت نماید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید