بیمه رایگان روستاییان طرحی که بر زمین ماند

0

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی گفت:رئیس جمهور سابق ۱۵ مهرماه روز روستا، طرحی را کلید زد که براساس آن، سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و تا ۵ سال اول کمک‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شود اما متأسفانه این موضوع تاکنون محقق نشده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛از بیرجند، علیرضا اسدی ظهر امروز در دیدار با نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران و اجرای ماده ۲۹ قانون اساسی پیش‌بینی و تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۵۱ هزار نفر مشمول هیچ بیمه‌ای نیستند اما از سال ۱۳۸۴ تاکنون حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده‌اند، بیان داشت: سال گذشته بیش از یک هزار نفر بازنشسته و ۷۳ نفر هم از کار افتاده شدند که ماهیانه حقوق می‌گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در استان حدود ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند که این موضوع نگران‌کننده است، مطرح کرد: پوشش این بیمه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هم افزوده شد که تمام شهرهای استان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

اسدی با اشاره به بهره‌مندی مشاغل از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مطرح کرد: اقشار مختلف مانند رانندگان بین‌شهری، فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و غیره هم می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

وی بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری‌بگیری بر اثر فوت سرپرست، انتقال سابقه را از مزایای این بیمه عنوان کرد و افزود: این بیمه چون از اعتبارات ملی بهره‌مند است، هر تعدادی که بخواهند می‌توانند تحت پوشش آن قرار بگیرند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی مطرح کرد: افرادی که عضو این صندوق می‌شوند با پرداخت حق بیمه مختصری که  2 برابر سهم فرد را دولت پرداخت می‌کند و پس از طی زمان قانونی از مزایای مستمری‌بگیری و بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

اسدی همچنین به طرح دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور سابق ۱۵ مهرماه روز روستا، طرحی را کلید زد که براساس آن، سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و تا ۵ سال اول کمک‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه این طرح تاکنون محقق نشده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص سهمیه خراسان‌جنوبی تحت پوشش قرار دادن ۳۵ هزار نفر است که امیدواریم در دولت سیزدهم محقق شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید