اهدای خون توسط کارکنان مخابرات منطقه اصفهان

0

جمعی از کارکنان مخابرات منطقه اصفهان، با حضور در پایگاه انتقال خون شهرستان اصفهان با اهدای خون در این اقدام خداپسندانه شرکت کردند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛اهدای خون با توجه به نیاز مبرم به بانک خون و در راستای توسعه مسئولیت های اجتماعی،  به صورت متمرکز در ادارات مخابرات سراسر استان به اجرا درآمد که امید است مثمر ثمر واقع شود.

گفتنی است کارکنان مخابرات منطقه اصفهان با حضور در این کمپین بر نقش اهدا کنندگان در تامین خون کافی و سالم برای بیماران تاکید نمودند.

در تاریخ ۹ مرداد سال ۱۳۵۳ شمسی سازمان انتقال خون ایران با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی به وجود آمد.

از آن تاریخ به بعد، سالروز تأسیس این سازمان در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهدای خون نام گذاری شده است.

جمع آوری خون از داوطلبانِ اهدای خون ، و آماده سازی آن برای نجات بیماران و مصدومین، ایجاد پایگاه در بیمارستان ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی و بیمارستان ها و ….. از جمله کارهای سازمان انتقال خون ایران می باشد.

نهم مرداد در ایران به عنوان روز اهدای خون شناخته شده است که در واقع روز قدردانی از اهدا کنندگان این ماده حیاتی نیز به شمار می رود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید