تاکنون بیش از 16 درصد جمعیت استان قزوین واکسینه شده‌اند

0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اکنون واکسیناسیون در استان قزوین از مرز ۲۰۰ هزار دوز گذشته است و تاکنون بیش از ۱۶ درصد از جمعیت استان واکسینه شده‌اند، این در حالی است که واکسیناسیون در اکثر استان‌ها به ۸ الی ۱۰ درصد جمعیت آن استان رسیده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛از قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد مقابله با کرونا که بعدازظهر امروز در محل سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اکنون در پیک پنجم کرونا، در دامنه پیک در استان قرار داریم و تا پایان این پیک در استان حداقل ۲ الی ۳ هفته زمان باقی مانده است و هنوز به قله پیک نرسیده‌ایم.
وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۵ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و اکنون مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به عدد ۵۸۱ رسیده است.
نامدار خاطرنشان کرد: در شهرستان قزوین کماکان روند ابتلا صعودی است، در محلات شهر قزوین، محله‌های مولوی و سعدی بیشترین آمار ابتلا را در هفته گذشته داشته‌اند و پس از آن نیز پونک و ولیعصر بیشترین آمار ابتلا را در قزوین به خود اختصاص داده‌اند.
نامدار تصریح کرد: واکسیناسیون در کشور و در استان سرعت خوبی گرفته است و اکنون در آستانه فاز سوم واکسیناسیون در استان قرار داریم، واکسیناسیون فاز یک مربوط به کادر بهداشت و درمان، واکسیناسیون فاز دوم مربوط به سالمندان و واکسیناسیون فاز سوم نیز مربوط به مشاغل تجمعی بوده است.
این مسؤول تأکید کرد: اکنون واکسیناسیون در استان قزوین از مرز ۲۰۰ هزار دوز گذشته است و تاکنون بیش از ۱۶ درصد از جمعیت استان واکسینه شده‌اند، این در حالی است که واکسیناسیون در اکثر استان‌ها به ۸ الی ۱۰ درصد جمعیت آن استان رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: روز گذشته رکورد خوبی در زمینه واکسیناسیون در استان ثبت شده و این آمار در روز گذشته به بیش از ۹ هزار نفر رسیده است.
وی ادامه داد: از روز گذشته با بهره‌گیری از ظرفیت پرسنل اورژانس، این عزیزان به کمک تیم واکسیناسیون در استان آمده‌اند.
نامدار خاطرنشان کرد: واکسیناسیون مددجویان در زندان‌ها، پرسنل سازمان اتوبوسرانی، پرسنل راهنمایی و رانندگی، خبرنگاران، معلمان و کارمندان بانک‌ها در استان آغاز شده است.
وی بیان کرد: سن بستری‌ها و فوتی‌ها در استان پایین آمده است و هر روز شاهد فوت جوان‌ها در استان هستیم.
نامدار تصریح کرد: گویا افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند اطمینان خاطر کسب کرده‌اند و نسبت به رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک کوتاهی می‌کنند، متأسفانه رعایت پروتکل‌ها در کشور به کمتر از ۳۹ درصد رسیده است و در استان نیز شرایط به همین ترتیب است.
این مسؤول تأکید کرد: خوش‌بختانه میل به تزریق واکسن ایرانی برکت در میان گروه‌های مختلف جامعه بسیار زیاد است و تا قبل از مهر ماه، اساتید و دانشجویان به‌طور کامل واکسینه خواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان اظهار کرد: پیامک واکسیناسیون تنها از طریق سرشماره ۱۰۰۰۳۵ برای واجدین شرایط ارسال می‌شود و پیامک‌هایی که از سرشماره‌های دیگر ارسال می‌شود، فاقد اعتبار هستند، هم‌چنین انتخاب محل واکسیناسیون و ساعت آن با مردم است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید