میانگین سنی بیمه شدگان روستاییان و عشایر گلستان ۳۵ سال است

0

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت که ۶۳ هزار و ۵۴۵ نفر از اهالی ۱۸ تا ۵۰ سال مناطق روستایی و عشایری و نیز شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان، زیر پوشش این صندوق قرار دارند که ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر آنها زن و بقیه مرد هستند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، دانیال پولادوند اظهار داشت که عضویت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر مختص مردان نیست و همه افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال گلستان می‌توانند با پرداخت ماهانه از ۳۲۵ تا ۹۵۰ هزار ریال به عضویت این صندوق درآیند و از مزایا و خدمات آن بهره‌مند شوند.

به گفته وی، علاوه بر روستاییان، عشایر و کشاورزان، رانندگان حمل بار و مسافرین شهری، شاغلان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، زنبورداران، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز از گروه‌های هدف این صندوق هستند که می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند.

پولادوند بابیان این که گلستان جایگاه دهم کشور را به لحاظ پوشش مشمولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دارد، اضافه کرد: مهمترین برنامه این صندوق پوشش حداکثری با اولویت جذب جوانان و بانوان استان است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان همچنین از  رشد ۶۰ درصدی افراد زیرپوشش این صندوق در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت که پارسال پوشش هشت هزار و ۸۹۴ نفر از جامعه هدف این استان در برنامه بیمه‌ای صندوق بود که هفت هزار و ۳۲۹ نفر معادل ۸۳ درصد آن بیمه شدند.

پولادوند افزود: امسال پوشش بیمه‌ای هفت هزار و ۳۲ نفر از افراد ۱۸ تا ۵۰ سال مناطق روستایی و عشایری گلستان در برنامه صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استان قرار دارد که در سه ماه نخست سال‌جاری هزار و ۴۵۹ نفر زیرپوشش قرار گرفتند.

 

وی همچنین با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری‌ بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان اضافه کرد: هم اکنون این صندوق ۲ هزار و ۸۰۹ نفر مستمری بگیر دارد که ۹۳ نفر آنها از بانوان هستند.

پولادوند تصریح کرد که کشاورزان، روستاییان، عشایر و نیز افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر گلستان (۱۸ تا ۵۰ سال) با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و پس از رسیدن به سن ۶۵ سالگی بازنشسته شده و مستمری ماهانه دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان همچنین گفت که دولت در این صندوق نقش کارفرما را برعهده دارد و ۲ برابر حق بیمه افراد تحت پوشش آن را پرداخت می‌کند.

به گفته وی، میانگین سنی بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان را ۳۵ سال است.

پولادوند، پرداخت مستمری سالمندی، پیری، از کارافتادگی، مستمری به بازماندگان، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از سایر صندوق‌های بیمه‌ای به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و بالعکس را از جمله مزایای پوشش بیمه‌ای این صندوق برشمرد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستاییان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

تقریبا نیمی از جمعیت ۱.۹ میلیون نفری گلستان روستانشین هستند و در افزون بر هزار پارچه آبادی این استان سکونت دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید