۱۰ هزار نفر در صف انتظار بیمه کارگران ساختمانی

0

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در صف انتظار بیمه کارگران ساختمانی هستند اما آمار کارگران فاقد بیمه بیش از این تعداد است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا پرنده مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان،گفت: تاکنون بالغ بر ۵۵ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده اند و حدود ۱۰ هزار نفر در صف انتظار هستند، هر چند که آمار کارگرانی که تحت پوشش بیمه نیستند فراتر از این تعداد است، اما زمانی که سازمان تامین اجتماعی کشور برای استان سهمیه اختصاص دهد افراد در صف انتظار بیمه می‌شوند.
او افزود: یکی از شرایط لازم برای برخورداری از بیمه کارگران ساختمانی این است که کارگران در رشته‌های آرماتور بندی، اسکلت سازی، لوله کشی و نصب وسایل بهداشتی، نقشه‌برداری، در و پنجره سازی پروفیل، بتن سازی و بتن ریزی، بنای سفت کار، عایق کار رطوبتی و آسفالتکار آبینه، گچ کاری، سنگ کاری، قالب بندی و کفراژ بند، لوله کشی گاز خانگی و تجاری، نگهداری بتن، کاشی کاری، برق کاری ساختمان و نقاشی ساختمان فعال باشند.
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان عنوان کرد: علاوه بر اینکه کارگران باید یکی از مدارک فنی و حرفه‌ای رشته‌های ذکر شده را داشته باشند شرایط دیگری مانند تحت پوشش نبودن در سایر بیمه ها، نداشتن درآمد مشمول مالیات و نداشتن جواز کسب نیز مطرح است، همچنین باید در سامانه رفاه به آدرس samanehrefah.mcls.gov.ir ثبت نام کرده باشند.
پرنده خاطرنشان کرد: پس از احراز شرایط اولیه و برقراری بیمه کارگران ساختمانی ممکن است برخی افراد شرایط برخورداری از این بیمه را ازدست بدهند که در جریان بازرسی‌های انجام شده شناسایی و بیمه آن‌ها توسط اداره کل تعاون اجتماعی قطع می‌شود.
او ادامه داد؛ این افراد توسط بازرسان تامین اجتماعی و انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی شناسایی و بیمه آن‌ها قطع می‌شود و برابر ماده ۹۷ قانون تامین اجتماعی اعمال قانون می‌شوند.
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: لازم به ذکر است که همه کارگرانی که تحت پوشش بیمه کارگران‌ساختمانی قرار داشته باشند از پوشش‌هایی مانند حوادث کار و بیماری ها، غرامت دستمزد، از کار افتادگی، بازنشستگی و فوت بهره‌مند می‌شوند.
پرنده در پایان عنوان کرد: همچنین ذکر این نکته ضروری است که حق بیمه سهم بیمه شده معادل ۷ درصد دستمزد ماهانه‌ای خواهد بود که ماده ۳۵ قانون تامین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ برای کارگران تعیین می‌شود و مابقی سهم بیمه که از محل تامین پروانه‌های ساختمانی صادر می‌شود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌گردد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید