آغاز واکسیناسیون ۴ گروه هدف در خراسان شمالی

0

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در استان واکسیناسیون گروه های هدف اساتید و هیات علمی دانشگاه ها، رانندگان، معلمان و کارکنان مدارس آموزش و پرورش و کارمندان بانک آغاز شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛دکتر افشین دلشاد گفت: با ورود محموله های جدید واکسن کووید به استان، واکسیناسیون سایر گروه های هدف نیز به تدریج آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه های هدف ذکر شده نیاز به ثبت نام در سامانه ندارند و سازمان مربوطه به هر گروه هدف، طی فراخوانی به افراد زیرمجوعه خود، تاریخ و زمان تزریق واکسن را اطلاع رسانی خواهد کرد.

دکتر دلشاد عنوان کرد: علاوه بر تزریق واکسن به گروه های هدف، سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir برای افراد بالای ۵۵ سال باز شده است و گروه های سنی مشمول می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: متاسفانه در استان رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته و رضایت‌بخش نیست لذا دانستن این نکته ضروری است؛ تا زمانی که پروتکل های بهداشتی رعایت نشود با انجام تزریق واکسن نیز نمی توان بیماری کرونا را کنترل کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر دلشاد تنها راه ایمن‌سازی جامعه در مقابل ویروس کرونا را واکسیناسیون سراسری خواند و افزود: با تزریق واکسن، انتقال بیماری قطع نمی‌شود اما مرگ‌ومیر به شدت کاهش می‌یابد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید