نگاهی به سود و پاداش هیات مدیره صنعت بیمه در مجامع سال 1399/بیشترین پاداش با 2 میلیارد و 185میلیون تومانی برای هیات مدیره بیمه سامان

0

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه سامان برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 1399 که روز پنج شنبه 31 تیر ماه در هتل سیمرغ برگزار شد، پاداش اعضای هیات مدیره  به طور ناگهانی از 525 میلیون تومان در سال مالی گذشته به بیش از 2 میلیارد و 185 میلیون تومان برای سال مالی جاری افزایش داشته و حال آنکه بررسی صورت مالی 3 ماهه حسابرسی نشده این شرکت بیمه ای حکایت از کاهش شدید سودآوری آن دارد.

به گزارش نبض بیمه، صورت مالی 3 ماهه حسابرسی نشده منتهی به 31 خرداد 1400 بیمه سامان حکایت از کاهش چشمگیر سود آوری این شرکت بیمه ای دارد و سود خالص در مقایسه با دوره مالی مشابه 93 درصد کاهش داشته است.

بر این اساس، سود خالص بیمه سامان در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به دوره مشابه قبلی با کاهش بیش از 93 درصدی همراه بوده و از 312/4 میلیارد تومان در پایان بهار 1399 به 20 میلیارد تومان در 31 خرداد سال جاری رسیده است.

در بین شرکت های صنعت بیمه، بیمه سامان با 21850 میلیون ریال بیشترین افزایش پاداش را به اعضای هیات مدیره داده ، بیمه کارآفرین با 12000 میلیون ریال ، بیمه معلم با 9500 میلیون ریال و بیمه آسیا با 8000 میلیون ریال دیگر شرکت های این صنعت بوده اند که بیشترین پاداش هیات مدیره را در نظر گرفته اند.

نگاهی به سود خالص شرکت های صنعت بیمه و سود تقسیمی آنها در مجامع نیز جالب است و به عنوان مثال در شرکت های بیمه دی و بیمه کوثر علی رغم رشد قابل توجه و شناسایی سود خالص مطلوب طی دوره مالی، افزایش محسوسی در میزان پاداش هیات مدیره دیده نمی شود.

از نظر دیگر فاکتور یعنی تقسیم سود نقدی، بیمه دی با تقسیم سود 4140 ریالی بیشترین dps را در صنعت بیمه به خود اختصاص داده و یکی از محبوب ترین شرکتهای بیمه ای برای سهامدارانی است که توجه خود را بر شرکت های dps محور متمرکز می کنند.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید