برنامه بانک جهانی و کواکس برای تسریع در روند واکسیناسیون در کشورهای درحال توسعه

0

بانک جهانی در یک برنامه مشترک با کواکس در نظر دارد سرعت واکسیناسیون علیه کرونا را در کشورهای درحال توسعه افزایش دهد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از رویترز، کوواکس نام برنامه سازمان بهداشت جهانی برای تولید واکسن برای صندوقی متشکل از کشورهای درحال توسعه است. حالا بانک جهانی با این برنامه بین‌المللی قصد دارد روند واکسیناسیون را در کشورهای فقیر را تسریع کند. برطبق این برنامه، کمک مالی بانک جهانی و دیگر بانک‌های بین‌المللی به برنامه کوواکس این اجازه را می‌دهد که دوزهای بیشتری از واکسن کرونا را در اختیار کشورهای درحال توسعه قرار دهد.

رییس بانک جهانی به ناتوانی کشورهای درحال توسعه برای تامین واکسن موردنیاز برای ایمن کردن جمعیت خود در برابر کرونا اذعان کرده و آن را عاملی برای عقب افتادگی اجتماعی و اقتصادی این کشورها دانسته است. او گفته سیستم بانک جهانی و کواکس ضمن شفافیت در تعداد و قیمت واکسن‌ها، باعث ایجاد نوعی توازن در برخورداری کشورها از واکسن کرونا می‌شود.

گفتنی است احتکار واکسن توسط کشورهای ثروتمند باعث شده تا تنها ۱.۱ درصد از جمعیت کشورهای درحال توسعه واکسن دریافت کنند؛ حال آنکه بیش از نیمی از بزرگسالان اروپا هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. این رقم در ایالات متحده نیز ۴۹ درصد است. برنامه کوواکس در نظر دارد برای ۹۲ کشور جهان ۴۳۰ میلیون دوز اضافه واکسن تا نیمه سال ۲۰۲۲ میلادی فراهم کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید