علیرضا حجتی عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین – فروش و خدمات آنلاین پیرامون ما را گرفته و احوالات زندگی را متاثر کرده است و در این شرایط شرکت های بیمه نمی توانند از این قافله پرسرعت جا بمانند. از همین رهگذر فعالیت آنلاین شبکه فروش بیمه کارآفرین ، همراستا با قوانین، مقررات و سیاستهای ابلاغی بیمه مرکزی و همچنین شبکه فروش تهیه وطراحیشده است و اصلاح و بهینه سازی زیر ساختهای فرآیند صدور بیمه نامه در شبکه فروش با تکنولوژیهای روز از اصلی ترین اولویتهای بیمه کارآفریندر سال ۱۴۰۰ خواهد بود.
در این فرآیند صدور بیمهنامه کاملاً بهصورت آنلاین انجام میشود و تکمیل آن نزدیک به دو سال زمان برده است و در حال حاضر بازیاب یا نماینده شرکت میتواند با کد شناسایی مخصوص به خود وارد باشگاه مشتریان شود، بیمهنامه را بهصورت آنلاین در کمتر پنج دقیقه صادر کند و اگر بیمهگذار نیاز به پزشک داشته باشد این بیمهنامه ظرف 24 ساعت صادر خواهد شد و حق بیمه با شناسه پرداخت بیمهنامه با کد یکتا و تائید بیمه مرکزی در اختیار بیمهگذار قرار میگیرد. درواقع قید زمان و مکان از میان برداشتهشده و مفهوم صدور بهکلی تغییر کرده است و نماینده یا کارگزار بهسرعت و دقت میتواند بهترین خدمات را در اختیار مشتریان قرار دهد.
در این سامانه بهصورت پیشفرض به همه نمایندگان و کارگزاران کد و رمز ورود به باشگاه مشتریان اختصاص دادهشده است و آنها میتوانند بهراحتی از امکانات آن استفاده کنند و اگر کسانی هستند که اطلاعات آنها در باشگاه ثبتنشده میتواند درخواست خود را ارسال کند و کمتر 48 ساعت عضو باشگاه شوند . همچنین نمایندگان میتوانند شبکه فروش اختصاصی خود را داشته باشند و امکان اتصال آن به باشگاه مشتریان وجود دارد و در صورت نیاز به طراحی شبکه اختصاصی، بیمه کارآفرین با هماهنگی با شرکت پیمانکار خود یک شبکه اختصاصی استاندارد در اختیار آنها قرار میدهد .
از نمایندگان و کارگزاران شرکت که تاکنون از امکانات باشگاه مشتریان استفاده نکردهاند، درخواست می کنم برای آشنایی با این فرایند حداقل یک یا دو فقره بیمهنامه از این طریق صادر کنند تا بهصورت ملموس با مزایای آن آشنا شوند.
فروشندگانی که از سال 1400 به بعد، به دنبال فروش ایده آل هستند باید از زیرساختهای فراهمشده نظیر باشگاه مشتریان استفاده کنند و شرکت بیمه کارآفرین این روند را ادامه خواهد داد و قصد دارد علاوه بر رشته های ثالث ، بدنه خودرو و بیمه های عمر، فرآیند صدور سایر رشته ها را هم بهصورت کاملاً آنلاین و در بستر باشگاه مشتریان امکانپذیر کند و حتی فرآیند پرداخت خسارت هم در آینده نزدیک بهصورت آنلاین انجام خواهد شد و با برداشته شدن قید زمان و مکان و ارائه خدمات مطلوب و سریع میتوان مشتریان بیشتری جذب کرد و بهخوبی در بازار بیمه کشور رقابت کرد و امیدوارم کارهای که انجام میشود باعث تحول در صنعت بیمه کشور شود.