هشدار در خصوص عدم وصول مطالبات بیمه گذاران در سال آتی مالی

0

تاثیرات منفی عدم وصل مطالبات در شرکت های بیمه ای سال آینده مالی نمایان می شود.

به گزارش نبض بیمه،کامبیز پیکارجو، عضو هیات مدیره شرکت بیمه آرمان،وضعیت وصول مطالبات  برخی از شرکت‌های بیمه ای  را  وخیم توصیف کرده  که اثرات  آن در سال بعد بروز خواهد کرد.

عدم وصول به موقع این مطالبات، ریسک نقدینگی زیادی را برای شرکت‌های بیمه به همراه دارد چرا که ایفای به موقع تعهدات در شرکت‌های بیمه تا حد زیادی به توان مالی و نقدینگی آنها بستگی دارد.

جدای از اهمیت  نقدینگی برای پرداخت به موقع خسارت، شرکت‌های بیمه‌ای از محل عملیات بیمه‌‌گری خود سود ناچیزی کسب می‌کنند و بیشترین سود آنها از محل گردش نقدینگی وجوه و سرمایه گذاری‌هایی است که انجام می‌دهند.

مدیریت نقدینگی در شرکت‌های بیمه‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و گردش صحیح  منابع در این شرکت‌ها منجر به رشد، ارتقاء و بهره وری بهتر برای آنها خواهد شد.

گفته می شود که  بخش بزرگی از مطالبات صنعت بیمه، مربوط به شرکت‌های بزرگ دولتی بوده  که حق بیمه خود را با تاخیر پرداخت می‌کنند.

ازسوی دیگر بدهکاران بزرگ بیمه‌ای نیز یکی از عناصر موثر در افزایش میزان مطالبات وصول نشده شرکت‌های بیمه است.

چراکه بیمه‌گران بدون توجه به سوابق بیمه‌ای آنها در سایر شرکت‌های بیمه و تنها به دلیل آوازه نام آن بیمه‌گذار، اقدام به انعقاد قرارداد با وی می‌کنند.

منبع: چابک آنلاین

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید