مشکلات شرکت‌های دانش بنیان با حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی حل خواهد شد

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از میزان، علی جدی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین چالش پیش روی شرکت‌های دانش بنیان در مسیر تجاری سازی محصولات‌شان چیست؟ گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان مجموعه‌های کوچکی هستند،  و وقتی قصد دارند وارد محیط  کسب و کار واقعی شوند با مشکلات سختی روبرو می‌شوند.
وی تاکید کرد: حتی اگر این شرکت‌ها قواعد کسب و کار را بلد هم باشند، به دلیل این که قواعد ورود به بازار سخت است با مشکلاتی مواجه خواهند شد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه رقابت در بازار محصولات، رقابت سختی است، بیان داشت: این رقابت به راحتی رخ نمی‌دهد و این شرکت ها هم به راحتی نمی‌تواند محصولات خود را تجاری‌سازی کرده و به فروش برسانند.
جدی اظهار داشت: به واقع ما باید از مرحله اول یعنی مرحله تولید ایده‌شان تا تجاری سازی آن، از این شرکت‌ها حمایت کنیم.
این نماینده مجلس ادامه داد: این حمایت‌ها می‌تواند در قالب، حمایت بیمه‌ای،  مالیات و تسهیلاتی باشد.
عضو «کمیسیون صنایع و معادن» مجلس با اشاره به بررسی طرح حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در مجلس اظهار داشت: ما در این طرح حمایت‌های لازم را اعم از حمایت‌های بیمه‌ای، مالیاتی و تسهیلاتی مدنظر قرار داده بودیم که این شرکت‌ها از مرحله شروع یک ایده تا تجاری‌سازی آن مورد حمایت قرار گیرند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: بنابراین اگر تا همین مقطع یعنی مقطع حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی از شرکت‌های دانش بنیان پیش برویم مشکلات این بخش حل خواهد شد تا تولیداتی داشته باشند که به راحتی تجاری‌سازی شود.
وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حالی می‌تواند به تجاری‌سازی محصولاتشان بیاندیشند که به اصطلاح از این حالت برزخی، یعنی ابتدای فعالیتشان عبور کنند و دوام بیاوردند که البته این مسئله هم معطوف به حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی از این بخش است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه باید شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد حمایت قرار دهیم، گفت: وقتی ما شرکت‌های دانش‌بنیان را کمک کنیم تا محصولات خود را به تولید انبوه رسانده و تجاری سازی کنند و با قوانین سخت مانع آن‌ها نشویم، خود به‌ خود بازار تضمین شده‌ای پیدا خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید