مشکلات ۳میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی برطرف شد

0

وزیر تعاون: با همت دولت و مجلس بعد از ۱۴ سال همسان سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله به اجرا درآمد و مشکلات زندگی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برطرف شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛محمد شریعتمداری امروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: دریافت خدمات پزشکی برای بیمه شدگان بالای ۶۰ سال سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان‌های غیر تامین اجتماعی هم رایگان شده است.

فدراسیون فوتبال هیچ بدهی به شستا ندارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فدراسیون فوتبال دیگر هیچ بدهی به شستا ندارد و از طریق منابع نقدی و غیر نقدی بدهی خود را پرداخت کرده است.
آقای محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره میزان بدهی فدراسیون فوتبال به شستا افزود: این شرکت در اجرای دستور ستاد مبارزه با تحریم اقدام به تامین منابعی برای حوزه ورزش کرده بود که البته رایگان هم نبود و تضمین کافی برای پرداخت نیز همان زمان ارائه شد و پس از آن که امکان پرداخت نقدی فراهم شد طبق گزارش‌های مکتوب سازمان تامین اجتماعی و شستا، همه طلب به طور کامل وصول شده و بدون تردید هیچ حقی از جامعه مخاطب ما در این زمینه تضییع نشده است.
وی گفت: فدراسیون فوتبال هیچ بدهی به شستا ندارد و آن را از طریق پرداخت منابع نقدی وزارت ورزش و جوانان و منابع غیر نقدی مانند ملک و ساختمان پرداخت کرده است.
آقای شریعتمداری درباره ثبت نام سهام عدالت هم افزود: این موضوع در حوزه فعالیت وزارت امور اقتصادی و دارایی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته بهزیستی گفت: دولت تدبیر و امید موفق شد این خدمات را خانواده محور و محله محور کند و به جای اینکه مردم به سازمان بهزیستی مراجعه کنند ما در محلات با تاسیس بیش از دو هزار و ۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در بین آن‌ها حضور یافتیم.
وی افزود: ۱۳ هزار نفر از تحصیل کنندگان در رشته‌های مددکاری اجتماعی، روان شناسی و جامعه شناسی در این مراکز به مردم خدمت می‌کنند که متوسط سن فعالان در این حوزه ۳۰ سال است و این شبکه جوان، با نشاط و خلاقانه ارائه خدمت می‌کند.
شریعتمداری افزود: برای پرداخت مستمری مدد جویان هم به افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید توجه بیشتری شد و متوسط میزان پرداختی‌ها متناسب با بعد خانوار و شرایط معلولیت ۱۲.۷ برابر شد که رکورد قابل توجهی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیاض بخش گفت: ما در ماه‌های پایانی دولت صندوق فرصت‌های شغلی جامعه معلولان را تاسیس کردیم و خدمات خوبی به کارآفرینان در حوزه افراد دارای معلولیت ارائه می‌شود.

تبدیل ۲ هزار بخشنامه به شصت بخشنامه در سازمان تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اصلاحات صورت گرفته و تنقیح مقررات حاکم بر سازمان تامین اجتماعی، نزدیک به ۲ هزار بخشنامه و دستورالعمل به ۶۰ بخشنامه کاهش یافته است.
آقای محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک هفته تامین اجتماعی و همچنین هفته بهزیستی به همه بازنشستگان و بیمه گذاران و به ویژه جامعه کارگری افزود: یکی از نکات قوت دولت تدبیر و امید توجه به در حوزه تامین اجتماعی و بهزیستی بوده است و با وجود همه تنگنا‌ها و فشار‌های نظام سلطه، بعد از حدود ۱۴ سال انتظار موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دو مرحله اجرا شد.
وی گفت: با این اقدام بخشی از مشکلات جامعه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی که قریب ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هستند در شرایط تحریمی و تورمی برطرف شد، اما تا نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.
وزیر تعاون اضافه کرد: در سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر و استفاده از امکانات بهداشتی درمانی مراکز غیر ملکی و استیجاری قدم‌های خوبی برداشتیم و مقرر شد با تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان از محل بودجه سازمان، همه کسانی که در مراکز بیمارستانی غیر از سازمان تامین اجتماعی هم از خدمات پزشکی هم استفاده می‌کنند، بتوانند از فرانشیز صفر (رایگان) بدون پرداخت مبلغی خارج از آنچه که بیمه پرداخت می‌کند استفاده کنند و این خدمات امسال گسترش پیدا خواهد کرد و در حوزه خدمات سرپایی درمانی هم برنامه ریزی شده است.
شریعتمداری با اشاره به اینکه میزان مراجعه مردم به سازمان تامین اجتماعی با توسعه دولت الکترونیک بسیار کاهش یافته است، گفت: اجرای طرح ۷۰۳۰ موجب کاهش ۷۰ میلیون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و شعب آن در سراسر کشور خواهد شد که قدم بسیار بزرگی است.
وی افزود: در تنقیح قوانین و مقررات حاکم بر تامین اجتماعی کشور به ویژه در سال‌هایی که باید برای رونق تولید و رفع موانع بر سر آن قدم برمی داشتیم همکاری خوبی میان سازمان تامین اجتماعی، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تشکل‌های بخش خصوصی صورت گرفت.
وزیر تعاون همچنین به برخی اصلاحات در مقررات حاکم بر سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تنقیح مقررات در این سازمان موجب تبدیل ۲ هزار بخشنامه به ۶۰ بخشنامه شد و امیدواریم این مسیر امسال ادامه پیدا کند.
شریعتمداری همچنین برای برقراری عدالت خدمات بهداشتی، موضوع سطح بندی خدمات درمانی در سازمان تامین اجتماعی را موثر خواند و افزود: با توجه به این که تقاضا برای ساخت مراکز ملی در سازمان تامین اجتماعی به دلیل پرداخت خارج از بیمه بیمه شدگان تامین اجتماعی بود، تلاش شد اعتبارات مناسبی تخصیص یابد که این خدمات هم مثل مراکز ملکی رایگان در اختیار بیمه شدگان قرار می‌گیرد.
وی گفت: تقاضا برای تاسیس مراکز در نقاطی که احتیاج به اضافه کردن تخت بیمارستانی نیست و مراکز درمانی جدید ضرورت ندارد.
وزیر تعاون استقرار نسخه و پرونده الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی نیز از دیگر کار‌های بزرگ اعلام کرد و افزود: اگرچه در شروع کار با برخی مشکلات در این طرح مواجه بودیم، اما مرتفع شد و با کمترین مشکل و با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بدون دفترچه مواجه ایم و اتصال به مراکز برقرار شد که امیدواریم اتصال به مراکز بهداشتی درمانی دولتی هم به طور کامل برقرار شود.
آقای شریعتمداری گفت: در دولت تدبیر و امید در حوزه تامین اجتماعی خدمات فراوان دیگری هم ارائه شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید