بیش از ۲هزار هنرمند و صنعتگر صنایع دستی بیمه می‌شوند

0

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از آغاز فرآیند بیمه دوهزارو ۳۳۲ صنعتگر و هنرمند جدید از اول مرداد ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، پویا محمودیان درخصوص رفع مشکل بیمه‌ای صنعتگران صنایع‌دستی گفت: در سال ۱۳۸۸ قانون بیمه قالی‌بافان و صنعتگران صنایع‌دستی شناسه‌دار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که دولت باید به‌عنوان کارفرمای صنعتگران منفرد، آن‌ها را بیمه کند و براساس آن تا این تاریخ حدود ۴۱هزار نفر صنعتگر صنایع‌دستی تحت پوشش بیمه این قانون هستند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی افزود: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ متأسفانه این موضوع متوقف شد و در اواخر سال ۱۳۹۷ پس از پنج سال توقف با تلاش‌های فراوان دوباره با تأمین اعتباری که انجام شد، این روند آغاز و تعداد ۸۱۲ نفر صنعتگر جدید تحت پوشش بیمه برای مدت یک سال قرار گرفتند و با وجود شرایط سخت دوران کرونا در سال ۱۳۹۹ معاونت صنایع‌دستی با تأمین اعتبار لازم شرایط تمدید بیمه‌ای این صنعتگران را فراهم کرد.

او تصریح کرد: از آنجایی که بحث بیمه صنعتگران و هنرمندان همواره یکی از اولویت‌های معاونت صنایع‌دستی است، در سال‌جاری نیز خوشبختانه با مساعدت‌های دکتر مونسان وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و پیگیری‌های این معاونت برای نیمه اول سال جاری با پیش‌بینی و تأمین اعتبار لازم در مرحله اول تعداد دوهزارو۳۳۲ نفر صنعتگر جدید شناسایی شدند که با همکاری سازمان تأمین اجتماعی در مراحل احراز شرایط هستند و امید می‌رود از اول مرداد تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

محمودیان بیان کرد: باتوجه به تعداد بالای متقاضیان برای استفاده از خدمات بیمه‌ای، طبق اولویت سنی (بالای ۴۵ سال و کمتر از ۴۹ سال سن)، وضعیت فعالیت کارگاه، داشتن گواهی مهارت فنی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افراد انتخاب و معرفی خواهند شد.

معاون هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در ادامه  با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری‌های به عمل آمده و تخصیص شش ماهه دوم، تعداد افراد بیشتری را تا پایان سال‌جاری تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در توئیتی در همین راستا نوشت : موضوع بیمه_هنرمندان صنایع‌دستی از دغدغه‌های اصلی من برای حمایت از این عزیزان بوده و هست. خبر خوش این‌که اعتبار لازم برای برقراری بیمه ۲۳۳۲صنعتگر جدید تامین شده و ان‌شاءالله از ابتدای مردادماه با همکاری تأمین اجتماعی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید