رتبه اول نسخه نویسی الکترونیکی روستایی کشور به استان فارس رسید

0

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: فرآیند نسخه نویسی الکترونیک در ۴ سامانه در تمامی کشور آغاز شده و به طور مرتب مشکلات آنها احصاء می‌شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از مهر، محمدرضا میرزایی افزود: سازمان بیمه سلامت در ۲ سال گذشته اقدامات بسیار مهمی در حوزه نسخه نویسی الکترونیکی شروع کرده و بدون شک در ۸ ماه گذشته این پروژه به نظام ارجاع پیوند خورده است، ضمن اینکه این برنامه پیش زمینه برنامه پزشک خانواده در کشور است.

وی با اشاره به اینکه پیوند قابل قبولی میان سازمان‌های بیمه گر و وزارت بهداشت در بحث نسخه نویسی الکترونیکی و نظام ارجاع ایجاد شده است، ادامه داد: در یک ماه گذشته سامانه‌های سطح یک به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت لینک شده و کار با سرعت بسیاری در جلسات هفتگی با دو سازمان بیمه گر با وزارتخانه پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، با بیان اینکه برای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در سطح یک افراد بسیاری تلاش کردند تصریح کرد: همچنین کارگروهی در سازمان بیمه سلامت تشکیل شده و روزانه عملکرد ۳۱ استان رصد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر فرآیند نسخه نویسی در ۴ سامانه در تمامی کشور آغاز شده و به طور مرتب مشکلات آنها احصاء می‌شود.

میرزایی تاکید کرد: استان مازندران در برنامه شهری پیشرفت قابل قبولی داشته و هم اکنون از مجموع حدود ۶۰۰ پزشک در شهر ۳۵۰ پزشک فرآیند نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز کردند و در طی ۱۰ روز گذشته حدود ۵ هزار نسخه الکترونیک در سطح یک صادرشده است. البته مقدمات کار در روستا نیز آغاز شده و در بیمارستان‌های دولتی نیز اقدامات مهمی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس رتبه اول نسخه نویسی الکترونیکی روستایی را در کشور دارد اظهار داشت: از ۱۰۰ مرکز روستایی با ۱۲۰ پزشک در چند روز گذشته ۷۳۸ نسخه الکترونیکی صادر شده است، البته مقدمات کار برای ۵۱۹ مطب شهری نیز در حال انجام است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید