مشکل اصلی مشاوره ازدواج و خانواده نبود بیمه خدمات مشاوره است

0

معاون امور جوانان به ضرورت امر مشاوره در رونق ازدواج و تقویت و استحکام خانواده تاکید کرد و گفت: نیاز اصلی در این حوزه، بیمه خدمات مشاوره است و از نمایندگان مجلس می خواهیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، محمد مهدی تندگویان در مراسم روز ملی ازدواج با تبریک پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: خلقت مدیون این ازدواج آسمانی و زوجیت این بزرگواران است.
وی در ادامه به تولید محتوای فرهنگی انجام شده در حوزه ازدواج اشاره کرد و افزود: کار بسیار خوب و تاثیرگذاری انجام شده و بالای هزار ساعت کار هنری و تولید محتوای فرهنگی توسط ۱۰۰ تشکل مردم نهاد جوانان انجام شد که در این کار همه ادارات کل ما دخیل بودند و کار ما زمینه سازی و عدالت ساخت این آثار برای جوانان بود.
تندگویان با بیان این که ۴۰۰ تشکل جوانان درگیر تولید محتوای فرهنگی حوزه ازدواج و خانواده بودند، تصریح کرد: وقتی خود جوانان کاری را با زبان خود برای جوانان انجام می دهند نتیجه بسیار اثرگذار خواهد بود و تشکل های جوانان این کار را می توانند برای همه موضوعات و همه نهادها به راحتی انجام دهند.
وی با بیان این که این مجموعه را به صورت رایگان در اختیار همه نهادهای سیاستگذار و فرهنگی ارسال کردیم، افزود: انتظار ما از همه این نهاد ها چیزی جز ترویج و نشر این آثار نیست و امیدواریم از این مجموعه که جوانان عزیز با در نظر گرفتن همه جوانب قومیتی، منطقه ای، نگرش های کلی سیاست و … انجام داده اند بهره برداری لازم صورت انجام شود.
تندگویان با بیان این که این مجموعه بزرگ را تشکل های جوانان تنها با دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان انجام داده اند، افزود: ثابت کردیم که جوانان با عشق کار می کنند و اگر این کار را به مجموعه دیگری سپرده شود حداقل با ۱۰ برابر قیمت انجام خواهد شد.
وی به ضرورت امر مشاوره در رونق ازدواج و تقویت و استحکام خانواده تاکید کرد و اظهار داشت: در این دوره به مرز ۵۰۰ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در کل کشور رسیده ایم اما مشکل اصلی در این حوزه عدم بهره برداری استفاده کنندگان از موضوع بیمه خدمات مشاوره است که ما همه مکاتبات آن را انجام داده ایم و تنها یک همت عالی و نهایی نیاز است که از نمایندگان مجلس می خواهیم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
تندگویان گفت: در موضوع مشاوره دولت ۶ جلسه رایگان برای زوجین جوان در نظر گرفته که کمک خوبی می کند اما خیلی از جوانان نیازمند ادامه جلسات مشاوره حتی پس از آغاز زندگی مشترک هستند که امیدواریم با بیمه شدن مشاوره، جوانان از خدمات این حوزه بهرمند شوند.
معاون امور جوانان به تشکیل مجمع ملی و مجامع استانی خیرین ازدواج برای اولین بار در کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم حالا که این ساختار در کشور ایجاد شده، حتما نیازهای اساسی خیرین ازدواج در دستور کار مجلس قرار بگیرد تا خیرین بتوانند از قوانین و معافیت های لازم در این حوزه بهره مند شوند.
وی همچنین با اشاره به مشوق های مقطعی مثل وام ازدواج به جوانان اشاره کرد و گفت: سالهاست که خواستار تبدیل مشوق های مقطعی به مشوق های دائمی هستیم. مشوق های مقطعی و وام های مختلف خوب است اما باید مشوق های دائمی هم داشته باشیم که موضوعات فرزندآوری و فرزندپروری را هم پوشش دهد که امیدواریم این موضوع در فصل بودجه بندی مورد توجه قرار بگیرد.
۲۱ تیر سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان روز ملی ازدواج نامگذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید