۳۵ درصد از جمعیت روستایی کشور از سایر مزایای بیمه برخوردارند

0

رییس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت که امسال ۱۵ هزار میلیارد ریال بابت پردخت حق بیمه روستاییان زیرپوشش این صندوق تخصیص یافت.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، اسدالله رازانی روز شنبه در جریان تجلیل از دهیان نمونه مازندران در ساری گفت که تاکنون ۲ میلیون نفر از جمعیت روستایی و عشایری کشور زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند که از این تعداد ۱۳۵ هزار نفر از سرپرسان خانوار بازنشسته و از این صندوق حقوق دریافت می کنند.

وی جمعیت روستاییان کشور را ۲۰ میلیون نفر ذکرکرد و با بیان اینکه ۳۵ درصد از جمعیت روستایی کشور از سایر مزایای بیمه برخوردارند، افزود: در مازندران ۷۳ هزار نفر از جمعیت روستایی زیرپوشش  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند و پنج هزار نفر نیز تاکنون بازنشسته و حقوق بازنشستگی بهره مندند.

رازانی با اشاره به اینکه در این نوع از بیمه تنها یک سوم حق بیمه از سوی روستاییان پرداخت و دو سوم دیگر آن توسط دولت پرداخته می‌شود، گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با کمک دو برابری توسط دولت موجب شده تا قشر کم درآمد جامعه که بار تولید را به دوش دارند راحت‌تر بتوانند بیمه شوند و در آینده از مزایایی بازنشستگی برخوردار شده و از لحاظ اقتصادی احساس آرامش داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرف چند سال اخیر، ۱/۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی و در قالب اجرای طرح تسهیلات کارا،  برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی تخصیص یافت، اظهار داشت: این امر بیانگر توجه دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است.

رییس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور  با بیان اینکه با افزایش امکانات زیرساختی و رفاهی، نیازهای روستاییان نیز همانند مناطق شهری تغییر یافته است، گفـت:باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش مناطق روستایی را فراهم کرد.

رازانی، از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی خواست برای تقویت و نهادینه کردن فرهنگ بیمه روستایی و عشایری اهتما بیشتری داشته باشند تا با زیرپوشش قراردادن بخش بیشتری از روستاییان، بتوانند خدمات بیشتری و متنوع تری به آنان ارایه دهند.

در پایان این آیین از ۶ دهییار نمونه به نمایندگی از ۵۸ دهیار برتر مازندران با اهدای هدایایی تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید