نه مابه‌التفاوت فروردین بازنشستگان را پرداختند نه حقوق تیرماه را

0

حسن ایزدان می‌گوید: چگونه منابع متناسب‌سازی را برای سه سال آینده تامین کرده‌اند که هنوز نتوانسته‌اند منابع لازم برای پرداخت مابه التفاوت یک ماه را تامین کنند؟

به گزارش «نبض‌بیمه»؛حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) از اظهارات و ادعاهای مدیران سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.

وی گفت: مدیرعامل سازمان ادعا کرده منابع متناسب‌سازی برای سه سال آینده تامین شده و هیچ نگرانی نیست اما عمل با این ادعا نمی‌خواند. چطور ادعا می‌کنند منابع متناسب‌سازی را برای سه سال تامین کرده‌اند درحالیکه نمی‌توانند اعتبار لازم برای پرداخت مابه التفاوت متناسب‌سازی یک ماه را فراهم کنند؟

اشاره ایزدان به‌ عدم پرداخت مابه‌التفاوت فروردین ماه بازنشستگان سایر سطوح است؛ به آخر تیرماه رسیده‌ایم اما هنوز خبری از پرداخت مابه التفاوت‌ها نیست. این در حالیست که پیش از این وعده داده بودند در خرداد پرداخت می‌شود و بعدتر سازمان مدعی شد باید منابع و اعتبار مورد نیاز برای آن فراهم شود؛ اعتباری که فقط ۲ هزار میلیارد تومان است ولی هنوز فراهم نشده!

ایزدان در ادامه به‌ عدم واریز حقوق تیرماه بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره می‌کند و می‌گوید: امروز بیستم تیرماه است؛ هرماه در بیستم حقوق «الف» را واریز می‌کردند؛ من خودم بیستم هر ماه، سر صبح حقوقم را می‌گرفتم اما این ماه هنوز خبری از واریز حقوق تیرماه نیست.

این فعال صنفی با ابراز نگرانی از وضعیت سازمان تامین اجتماعی و آینده آن می‌گوید: وقتی نمی‌توانند منابع جور کنند که حقوق‌ها را به موقع بپردازند وقتی بودجه برای پرداخت مابه التفاوت یک ماه بازنشستگان ندارند چطور ادعا می‌کنند که منابع متناسب‌سازی برای سه سال آینده تامین شده و هیچ جای نگرانی نیست! آیا ما بازنشستگان با این شرایط موجود نباید نگران باشیم؟!

او خواستار پرداخت هرچه زودتر حقوق تیرماه و پرداخت مابه التفاوت فروردین شد و گفت: شایسته نیست بازنشستگان کارگری بیش از این برای دریافت معوقات یک ماه خود در انتظار بمانند و سازمان مدام امروز و فردا کند.

اول تیرماه، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه سلسله نشست‌های رویای تامین فراگیر گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی انجام شده، منابع مورد نیاز برای استمرار متناسب‌سازی تا ۳ سال آینده نیز تامین شده است و جای نگرانی نیست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید