مشترکین خانگی و تجاری کردستان نسبت به حوادث استفاده از گاز بیمه شدند

0

مشترکین گاز طبیعی در استان کردستان با پوشش بیمه‌ای در برابرحوادث مصون سازی می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان در مورد بیمه مشترکین شرکت گاز استان کردستان گفت: بر اساس قرارداد جدید شرکت ملی گاز ایران با یکی از شرکت‌های سهامی بیمه در استان، کلیه مشترکین در بخش‌های خانگی و تجاری در استان کردستان نسبت به حوادث ناشی ازاستفاده از گاز بیمه شدند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛احمدفعله گری با بیان اینکه بیمه شدن کلیه مشترکین خانگی و تجاری موجب مصون سازی آنان در برابر جوادث می‌شود، افزود: با توجه به اینکه هموطنان در هر زمان بایستی نکات ایمنی را در استفاده از وسایل گازسوز رعایت کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد و حق بیمه بر مبنای قانون بودجه از طریق قبوض گاز مشترکین محاسبه می‌شود.

فعله گری گفت: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، هر مشترک خانگی گاز طبیعی در مناطق شهری ماهانه ۲۰۰۰ هزار ریال و مشترکان خانگی مناطق روستایی ۱۰۰۰ ریال را به عنوان حق بیمه پرداخت خواهند کرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان مبالغ حق بیمه مشترکین در بخش روستایی را این گونه توضیح داد: برای مشترکان روستایی مبالغ فوق الذکر معادل ۵۰ درصد است و این وجوه، مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.
وی در ادامه افزود: بر این اساس، پرداخت غرامت فوت برای هر نفر در هر حادثه ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین پرداخت غرامت نقص عضو و از کار افتادگی دائم و جبران هزینه‌های پزشکی برای هر نفر در هر حادثه حداکثر تا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال است.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان خاطرنشان کرد: حداکثر جبران خسارت‌های مالی به واحد مسکونی نیز به ازای هر واحد مسکونی آسیب دیده حداکثر تا ۷۰۰ میلیون ریال مقرر شده است.
فعله گری گفت: شرکت بیمه گر پس از اعلام حادثه و بررسی کارشناسی اقدام به پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌کند که در خسارت‌های فوت، مبلغ غرامت در وجه وراث قانونی متوفی بر اساس برگه انحصار وراثت پرداخت خواهد شد، همچنین در خسارت‌های پزشکی و نقص عضو، مبلغ غرامت در وجه مصدوم و یا سرپرست قانونی وی بر اساس اسناد و مدارک مثبته پرداخت خواهد شد.
وی افزود: در صورت بروز هر گونه حادثه ناشی از استفاده از گاز طبیعی این شرکت ظرف مدت ۲۰ روز خسارت مشترک را برآورد و پرداخت خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید