وام ازدواج ۱۴۰۰ چقدر است؟

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛بانک مرکزی موظف است از محل پس‌انداز و قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت کند. با توجه به تاثیر سن در مبلغ وام ازدواج، بیایید -یکبار برای همیشه- مبلغ وام قرض الحسنه ازدواج را با هم مرور کنیم تا سردرگم نشویم؛

وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی فقط برای کم سن‌ها

وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ برای هر یک از زوج‌های خوشبختی که مرد کمتر از ۲۵ سال و زن کمتر از ۲۳ سال باشد، ۱۰۰ میلیون تومان و در کل ۲۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شود. بر اساس مصوبه بودجه ۱۴۰۰ با هدف ترویج ازدواج در سنین پایین‌تر، این تصمیم گرفته شده است.

وام ازدواج ۱۷۰ میلیون تومانی

حالا اگر یکی از زوجین، خارج از این رده سنی باشد، طبیعتا عدد وام آنها متفاوت می‌شود. مثلا اگر آقا داماد ۲۵ سال سن داشت و در محدوده وام قرض الحسنه ازدواج ۱۰۰ میلیونی بود ولی عروس خانم ۲۴ سال، در کل به زوج محترم قصه ما، ۱۷۰ میلیون وام ارائه می‌شود.

وام ازدواج ۱۴۰ میلیونی

برای بقیه زوج‌ها که از فروردین ۹۷ تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، هر کدام ۷۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۴۰ میلیون تومان وام ارائه می‌شود. یعنی افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ برای آنهایی که بیشتر از ۲۵ و ۲۳ سال سن دارند.

وام ازدواج ۵۰ میلیونی

اگر تاریخ عقد زوجی قبل از تاریخ ۱۳۹۷/۱/۱ باشد و هنوز وام نگرفته‌ باشند [اصلا چنین زوجی داریم؟] مشمول وام ازدواج ۵۰ میلیونی می‌شوند.

نکته: در تمامی آیتم‌های بالا، در صورتی‌که یکی از زن و شوهر یا هر دو، ایثارگر (یعنی جانبازان، آزاده و فرزندان آنان و فرزندان شاهد) باشند، مبلغ وام ازدواج ۲ برابر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید