مقدمات تدوین برنامه توسعه بیمه در دستور کار مجلس قرار گرفت

0

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پس از ۴ سال تلاش، قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده روز گذشته ابلاغ شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پور ابراهیمی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: در حوزه بحث تامین مالی، رویکرد ما به حوزه بانک محور باید تداوم پیدا بکند البته نه با این فضایی که ما در سال‌های اخیر در حوزه بازار سرمایه داشتیم، از این لحاظ که با رویکرد عدم مدیریت صحیح بازار سرمایه کشور آسیب دید.

او افزود: در حوزه بیمه مقدمات تدوین برنامه توسعه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و طبیعتا از سال آینده شروع می شود. پیشنهاد مشخص ما  این است که شرکت های بیمه به صورت رقابتی کار کنند.

پورابراهیمی گفت: در بخش مالیات‌ خوشبختانه اتفاق‌های مثبتی  افتاده است.  بعد از ۴سال کار و تلاش شبانه روزی، روز گذشته قانون مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ شد. فردا یک نشست رسانه‌ای در این خصوص داریم. سعی می کنیم مشکلات این قانون را رفع کنیم.

امروز برق از نان شب برای مردم واجب تر است/ وزیر نیرو فاتحه صنعت برق کشور را خواند

پورابراهیمی بیان کرد: کالای اساسی مردم ایران فقط نان و گوشت و مرغ نیست که به فکر تامین آن باشیم، امروز تامین برق از نان شب برای مردم واحب تر شده است.

وی افزود: صنعتگران بخش خصوصی برق بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند این در حالی است که وزارت نیرو سد راه صنعتگران هم شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بخش خصوصی چه گناهی کرده است که باید پاسخ گوی دولتی ها در خصوص تامین برق باشد؟ وزارت نیرو با این عملکرد، فاتحه صنعت برق کشور را خوانده است.

پورابراهیمی ادامه داد: هیچ صنعتگر بخش خصوصی برقی نداریم که صادرات انجام داده و ارز دریافت کرده باشد، با این همه اوضاع وزارت نیرو از بخش خصوصی طلبکار هم است.

پور ابراهیمی اعلام کرد :در طول ۵سال گذشته وزارت نیرو  یک نیروگاه جدید هم اضافه نکرده است‌.

او افزود: چرا این اتفاق افتاده که بخش خصوصی ما دارد فرار می کند. اولین مشکل قیمت گذاری دستوری است. قیمت گذاری دستوری اساسا صنعت و کسب و کار را از بین می برد.

پور ابراهیمی گفت: ۵۰ درصد از نیروگاه های کشور اکنون برای بخش خصوصی است. این ۵۰درصد به غیر از قیمت گذاری دستوری تعهداتشان هم عملی نشده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید