امدادرسانی هلال احمر به ۲۶ هزار و ۲۷۵ حادثه در سال ۹۹

0

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه میانگین زمانی امدادرسانی در کشور ۱۲ دقیقه است از ارائه خدمات امدادی به ۲۰۷ هزار نفر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل ازجمعیت هلال احمر،  محمدباقر محمدی گفت: ایران کشوری بسیار وسیع با عوارض طبیعی مختلف است به گونه ای که کشور شامل مناطق کوهستانی صعب العبور، بیابان های وسیع و مناطق جنگلی پرپیچ و خم است که دسترسی به آن ها بسیار دشوار بوده اما با این وجود میانگین زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه پس از اطلاع رسانی، ۱۲ دقیقه است.

وی افزود: این میانگین زمانی با توجه به پراکندگی محل های وقوع حوادث و تعداد پایگاه های محدود جمعیت هلال احمر بدست آمده که تمام تلاش این است تا زمان رسیدن به محل حادثه هر روز کم تر شود.

معاون عملیات سازمان امدادونجات خاطرنشان کرد: امکانات لجستیکی جمعیت هلال احمر امروز متناسب با تعداد جاده ها و شریان های اصلی و فرعی کشور نیست و این کار را برای امدادرسانی سخت می کند.

محمدی ادامه داد: نباید فراموش کرد که هلال احمر یک سازمان غیردولتی بوده و یک وظیفه حاکمیتی به آن محول شده است. امروز نیروهای آموزش دیده، امکانات و منابع مالی مورد نیاز در این راستا در اختیار هلال احمر به صورت متناسب قرار نگرفته و این شاید بزرگ ترین مانع در راستای امدادرسانی سریع تر به شهروندان باشد.

وی افزود: با وجود همه این مشکلات امدادرسانی در کشور موثر و کارآمد بوده و منجر به نجات جان انسان های زیادی شده است. در سال ۹۹ امدادرسانی به ۲۶ هزار و ۲۷۵ حادثه صورت گرفته است و نزدیک به ۲۰۷ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شده اند.

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال ‌احمر تصریح کرد: این میزان امدادرسانی با توجه به تعداد کم پایگاه های امدادی و نیروهای تخصصی یک آمار بسیار خوب بوده که با توجه به تنوع ماموریت در دریا، کوهستان، جاده، جنگل ها و بیابان ها سختی تحقق آن مشخص می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید