استفاده از تشکیلات قضایی برای پشتیبانی تیم های نظارتی کرونا

0

استاندار قم خواستار استفاده از تشکیلات قضایی استان برای پشتیبانی و حمایت بیشتر تیم های نظارتی مبارزه با کرونا شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛از قم، بهرام سرمست در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با ابراز نگرانی از گسترش بیماری کرونا از استان های جنوبی به سمت مرکز کشور اظهار کرد: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم، در حالی که رعایت کمتر از ۷۰ درصد پروتکل ها پذیرفتنی نیست و باید تشدید نظارت ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از پشتیبانی قضایی در تیم های نظارتی مبارزه با کرونا یادآور شد: ضروری است تا رسانه ها هم درباره موضوع کرونا حساسیت بیشتری را به فضای جامعه منتقل کنند تا مردم گرفتار عادی انگاری و یا سهل انگاری در این موضوع نشوند، ضمن آن که تذکرات بزرگان و علما هم می تواند در این موضوع مؤثر و مفید باشد.

استاندار قم با بیان احتمال آغاز موج پنجم بیماری کرونا در استان تصریح کرد: باید کاری کنیم که این موج احتمالی، مدت زمان زیادی تداوم نداشته باشد و به صورت آسانسوری درنیاید.

وی سپس به برخی درخواست ها در شرایط زرد کرونایی قم برای برگزاری اجتماعات توجه داد و گفت: اکنون و با توجه به وضعیت نارنجی کرونایی استان، باید توجه داشت که برگزاری هر مراسم و یا برنامه باید منطبق بر دستورالعمل های ابلاغی وضعیت نارنجی باشد.

سرمست در عین حال به آغاز برگزاری کنکور سراسری از امروز اشاره کرد و با بیان ضرورت إعمال نظارت های لازم بر حوزه های امتحانی این آزمون اذعان کرد: ورودی و خروجی حوزه های امتحانی باید به گونه ای باشد که تجمعی در آن ها صورت نگیرد.

وی درباره برگزاری یا عدم برگزاری نماز جمعه در قم و در وضعیت نارنجی کرونایی نیز گفت: در این موضوع باید بر اساس نظر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان عمل شود.

استاندار قم درباره کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک های خصوصی استان نیز تصریح کرد: مسؤول نظارت در این عرصه، شورای هماهنگی بانک های استان است.

وی همچنین به موضوع تمدید پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت و خاطر نشان کرد: طبق گزارش ها، ۸۰ درصد متقاضیان این موضوع در استان، تسهیلات خود را از بانک های عامل دریافت کرده اند و البته لازم است تا مشکلات مربوط به ۲۰ درصد باقیمانده نیز رصد شود.

سرمست در پایان سخنان خود، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین شورای هماهنگی بانک های استان را موظف کرد ضمن اطلاع رسانی دوباره به مشاغل آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات، گزارشی دقیق از آخرین وضعیت این موضوع را به نشست بعدی ستاد مدیریت بحران استان ارائه کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید