تعرفه خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه تصویب شد

0

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: از همه افرادی که کمک کردند تا قانون بر زمین مانده تعرفه خدمات پرستاری امروز در جلسه شورای عالی بیمه سلامت به نتیجه برسد، تشکر می کنم. ۶ تیر ۱۳۸۶ این قانون در مجلس مصوب شده بود اما تا امروز بر زمین مانده بود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایسنا، مریم حضرتی در حاشیه جلسه شورای عالی بیمه سلامت اظهار داشت: امروز خواسته دیرینه پرستاران یعنی آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری که دستاورد بزرگی بود، محقق شد و به جامعه پرستاری تبریک می گویم و از همه افرادی که در این راه کمک کردند، تشکر می کنم.

وی افزود: حدود ۵۰۰ بسته خدمتی پرستاری که در سال ۹۰ توسط سازمان نظام پرستاری مشخص شده بود، مورد بازنگری قرار گرفت و تعرفه استاندارد این خدمات با کمک اداره کل تعرفه خدمات درمانی معاونت درمان وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، معاونت های مختلف وزارت بهداشت و نیز سازمان نظام پرستاری، تهیه و ارزش نسبی آنها تعیین شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امروز با اتفاق نظر اعضای شورای عالی بیمه سلامت، آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری مصوب شد. هدف اصلی از این تعرفه گذاری، برقراری عدالت در توزیع درآمدها و هویت بخشی مستقل به خدمات پرستاری است و این دو هدف اصلی ما، محقق شد و این دستاورد بزرگ را به جامعه پرستاری تبریک می گویم و از وزیر بهداشت که همواره از جامعه پرستاری حمایت کرده، تشکر می کنم.

همچنین، رییس سازمان نظام پرستاری گفت: امروز در جلسه شورای عالی بیمه سلامت، آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری به تصویب رسید و این موفقیت بزرگ را به جامعه پرستاری تبریک می گویم و از وزیر بهداشت و اعضای این شورا نیز تشکر می کنم.

محمد میرزابیگی در حاشیه جلسه شورای عالی بیمه سلامت اظهار داشت: آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری، درست در چهاردهمین سال تصویب این قانون در مجلس به تصویب رسید و در این مدت، فراز و نشیب های زیادی را طی کرده بود که خوشبختانه امروز در جلسه شورای عالی بیمه سلامت مصوب و در مرحله بعد به هیات دولت ارسال شد.

وی افزود: امیدواریم که آیین نامه تعرفه خدمات پرستاری به سرعت نهایی شود و جامعه پرستاری بتواند به هویتی که سالها به دنبال آن بود، برسد. برجسته ترین موضوعات در تعرفه های خدمات پرستاری، مباحث هویتی و خدمات پرستاران است و بعد هم ساماندهی کارانه های پرستاری که از یک نظم و روش مشخصی تبعیت کند.

رییس سازمان نظام پرستاری یادآور شد: امروز با اکثریت قاطع آرا، آیین نامه تصویب شد البته جلسات زیادی در ماه های گذشته با همکاری معاونت پرستاری و حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر داشتیم.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: جامعه پرستاری و دست اندرکاران حوزه سلامت بدانند که قانون تعرفه خدمات پرستاری از زمانی که فرمایشات مقام معظم رهبری در روز پرستار که فرمودند این قانون باید اجرایی شود، دوباره به طور جدی پیگیری شد و از همان تاریخ، کارگروه ها تشکیل شد و به سرعت این آیین نامه جمع بندی شد. امیدواریم در مدت باقی مانده دولت، این آیین نامه در هیات دولت تصویب و برای اجرا، ابلاغ شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید