پرداخت وام به بیش از ۲۳ هزار بازنشسته/ اقساط وام بازنشستگان چقدر است؟

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛بیش از ۲۳ هزار بازنشسته تا عصر دیروز نوبت اول مرحله دوم وام ۱۰ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند.

روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری دیروز اعلام کرده که با هماهنگی بانک عامل، وام ضروری ۱۰میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق تا عصر دیروز (شنبه ۵تیرماه) به حساب ۲۳هزار و ۴۰۰ نفر از مشمولان نوبت اول از مرحله دوم سال ۱۴۰۰ واریز شده است.
تعداد اقساط این وام ۳۶ ماهه است و سود چهار درصد روی آن اعمال می‌شود. یعنی هر بازنشسته‌ای که این وام ۱۰ میلیون تومانی را می‌گیرد باید طی سه سال هر ماه ۲۹۵ هزار تومان پرداخت کند.
در خصوص پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی نیز یکی از مدیران این سازمان گفته که ثبت‌نام نام وام ضروری بازنشستگان به زودی به صورت غیر حضوری آغاز می‌شود.
برای پرداخت وام به این گروه از بازنشستگان دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده اما مبلغ وام این بازنشستگان بین سه تا پنج میلیون تومان است.
همچنین اگر بازنشسته‌ای طی سال‌های اخیر وام گرفته و در حال پرداخت اقساط آن باشد نمی‌تواند وام دیگری بگیرد. یکی دیگر از شروط پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی این است که متقاضی باید کمتر از ۷۰ سال باشد.
اما آنطور که عادل دهدشتی به مهر گفته سال گذشته ۳۵۰ هزار بازنشسته از تسهیلات وام قرض الحسنه استفاده کردند و امسال با افزایش میزان اعتبار تعداد افرادی که از این وام بهره‌مند می‌شوند نیز افزایش پیدا می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید