کارفرمایان به دو طریق تحت پوشش حمایت‌های تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند

0

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ضمن اعلام شرایط بیمه کارفرمایان گفت: با تغییر قوانین کارفرمایان زیر ۵۵ سال و حتی اعضای هیات مدیره شرکت‌ها هم می‌توانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از مهر، حسین امیری‌گنجه اظهار داشت: کارفرمایان به دو طریق می‌توانند تحت پوشش حمایت‌های قانونی تأمین اجتماعی قرار گیرند؛ کارفرمایان کارگاه‌هایی که فاقد کارگر هستند می‌توانند با عقد قرارداد بیمه حرف و مشاغل و انتخاب درصد بیمه از این قانون بهره‌مند شوند و کارگاه‌هایی که از یک تا بیش از ۱۰۰ نفر کارگر تحت پوشش دارند و برای کارگران خود لیست ارسال می‌نمایند می‌توانند با ارائه درخواست و عقد قرارداد نسبت به درج نام خود در ابتدای لیست و به عنوان کارفرما در ستون شغل نسبت به بیمه‌پردازی اقدام کنند.

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به شرایط سنی کارفرمایان متقاضی گفت: حداکثر سن کارفرمایان متقاضی در زمان درخواست ۵۵ است و چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از سن یادشده باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سن مقرر خواهد بود.

وی افزود: مدیر عامل و اعضای هیأت‌های مدیره کارگاه‌های داری شخصیت حقوقی که حقوق دریافت می‌دارند، در صورت تمایل به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه می‌توانند با ارائه درخواست کتبی پس از بررسی اشتغال به کار در کارگاه و دریافت حقوق نسبت به درج نام خود در لیست کارگاه‌ها همانند سایر بیمه‌شدگان اقدام نمایند. کلیه کارفرمایان با تحت پوشش قرار گرفتن این نوع بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و بازماندگان، خدمات درمانی و اسناد پزشکی و پرداخت کمک هزینه وسایل کمک پزشکی بهره‌مند شوند. نرخ حق بیمه کارفرمایان صنفی (حقیقی) و مدیران و اشخاص حقوقی و غیردولتی ۲۷% است.

امیری‌گنجه با اشاره به تعداد کل بیمه‌شدگان کارفرمای صنفی تا اسفند ماه سال ۱۳۹۹ یادآور شد: از ۱۴۲ هزار و ۷۵۸ بیمه‌شده کارفرمای صنفی، نزدیک به یک‌سوم آنها در استان تهران هستند. اداره کل غرب تهران بزرگ با ۱۷ هزار و ۷۱۹ بیمه‌شده کارفرمای صنفی در سطح کشور اولین مقام را دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید