مرخصی زایمان برای تمامی بانوان تحت پوشش تأمین اجتماعی تا ۹ ماه است

0

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه دادخواست‌هایی که در دیوان عدالت اداری در این زمینه ثبت شده بود، منتفی شده و بانوان مشمول این قانون از مرخصی تا ۹ ماه استفاده می‌کنند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایلنا، مهدی شکوری در شبکه سه سیما اظهار داشت: اختیاری بودن اجرای قانون قبلی مرخصی زایمان، باعث شکل گیری دادخواست‌های زیادی در دیوان عدالت اداری شده بود و سازمان تأمین اجتماعی نیز به دلیل نامشخص بودن نحوه تأمین بار مالی، امکان افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه را نداشت.

شکوری افزود: دستگاه‌های دولتی به صورت اختیاری مرخصی زایمان ۹ ماهه را برای کارکنان خود برقرار کرده بودند؛ اما با مصوبه اخیر و دستوالعملی که به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده است، مرخصی زایمان برای تمامی بانوان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی تا ۹ ماه قابل اجرا است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی از زمان تصویب قانون قبلی در مجلس شورای اسلامی و در طول سال‌های اخیر همواره اعلام کرده بود که در صورت تأمین بار مالی و حتی پذیرش تعهد بار مالی این قانون و بدون دریافت منابع مالی مورد نیاز، آماده اجرای این قانون است.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: شرایط مورد نیاز برای اجرای این قانون از اردیبهشت ۱۴۰۰ فراهم و دولت متعهد به پرداخت منابع مالی مورد نیاز شد بنابراین سازمان تأمین اجتماعی مرخصی زایمان تا ۹ ماه را برای تمامی بانوان تحت پوشش اجرا می‌کند و منابع مورد نیاز به عنوان دیون دولت لحاظ می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید