روند افزایش تصاعدی کرونا در گیلان/ ۵۰ درصد سالمندان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

0

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روند شیوع کرونا شیب تصاعدی داشته و در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار کرونایی در گیلان شناسایی شدند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛از رشت، بعد از اتمام تعطیلات نوروز موجی سنگین شیوع کرونا در گیلان آغاز و در مدت‌زمان چهار روز تعداد شهرهای این استان که تا قبل از تعطیلات در وضعیت زرد و بعضاً آبی  بودند، تماماً قرمز و فوق قرمز شوند به‌طوری‌که تعداد افراد بستری در مراکز درمانی گیلان به بیش از ۹۰۰ بیمارکرونایی رسید.

همین امر سبب ایجاد موجی از نگرانی در بین مردم و کادر درمان گیلان شد به‌طوری تمامی مردم در این استان خواستار اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی و ممنوعیت آمد و شد خودروهای غیربومی به گیلان شدند.

به این منظور و سپس افزایش اعتراضات در گیلان و کشور و پس از افزایش تصاعدی تعداد بیماران مبتلا شده به کرونا و میزان فوتی‌های ناشی از این ویروس، ستاد ملی مبارزه با این ویروس هرگونه تردد بین‌شهری و استانی را ممنوع و خودروها در صورت ورود به مناطق نارنجی و قرمز با جریمه ۵۰۰ و یک‌میلیون تومانی مواجه شدند.

حال پس از روزهای سخت و طاقت‌فرسا با تلاش کادر درمان در گیلان و سرتاسر کشور موج چهارم کرونا در مسیر نزولی قرارگرفته بود ولی بیم اوج گرفتن این بیماری خود را نمایان کرده است چرا که جهش‌های آن در ماه‌های اخیر منجر به سرایت‌پذیری بیشتر این شده و اکنون بر اساس آمار روند بیماری کرونا در گیلان صعودی است.

همواره با شروع تعطیلات چندروزه گیلان یکی از مقاصد اصلی سفر مسافران بوده و مردم این استان در بازه‌های زمانی گوناگون شاهد آغاز موجی از کرونا به دلیل سهل‌انگاری  مسافران بودند ولی علیرغم اینکه در تعطیلات چند هفته گذشته ورود خودروهای غیر بومی به گیلان ممنوع اعلام‌شده بود ولی بعد از تعطیلات برخی از مسافران به این استان سفر کردند.

به دنبال ورود مسافران به گیلان و سهل‌انگاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در چند روز اخیر نشانه‌هایی از موج جدید کووید۱۹ در گیلان دوباره مشاهده‌شده است که می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد.

بنا بر اعلام آبتین حیدر زاده در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار جدید کرونایی در گیلان شناسایی و در حال حاضر ۲۱۳ بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری‌شده بوده که حال ۴۵ نفر آنان وخیم است.

در چند هفته گذشته به دلیل تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا به برخی از افراد روند واکسینه شدن در گیلان به‌کندی پیش رفته بود ولی حال معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ورود دز‌های جدید واکسن کووید ۱۹‌‌به این استان خبر می‌دهد.

حیدر زاده می‌گوید ۱۹۰ هزار نفر در گیلان حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده و همچنین با ورود دز‌های جدید حداقل ۲۰ هزار نفر هم موفق به تزریق دز دو شدند.

همچنین طبق اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا پایان هفته ۵۰ درصد سالمندان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده و تا هفته آینده و با ورود دزهای جدید ۵۰ درصد بعدی افراد و سالمندان دز‌های دوم‌‌ را دریافت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید