جمعه 10 فروردین 1403
خانه تیتر یک

نفوذ صنعت بیمه به خانواده ها با اینشور تاک

0
نبض بیمه، قائم‌مقام بیمه مرکزی گفت: اینشورتاک را  اقدامی نو توصیف کرد که می‌تواند باعث شود صنعت بیمه تا عمق خانواده‌های ایرانی نفوذ پیدا کند و این امر موجب توسعه امر بیمه شود.

در مراسم افتتاح این مسابقه که روز گذشته در ساختمان بیمه مرکزی برگزار شد، قائم‌مقام بیمه مرکزی با بیان اینکه ابتکار مسابقه سخنرانی در صنعت بیمه اقدامی نو است که می‌تواند باعث شود صنعت بیمه تا عمق خانواده‌های ایرانی نفوذ پیدا کند و این امر موجب توسعه امر بیمه شود، افزود: نکته مهم این است که باید بپذیریم در صنعت بیمه دو مقوله مهم وجود دارد، قول دادن و عمل کردن به قول؛ یعنی تعهدی که بیمه‌گر می‌پذیرد و تعهدی که باید به آن عمل کند.

پرویز خسروشاهی با بیان اینکه یکی از اشکالات صنعت بیمه این است که نمایندگان بیمه فقط در مورد قول دادن صحبت می‌کنند و در رابطه با مرحله عمل به قول، کمتر صحبت می‌شود، یادآور شد: درحالی‌که اگر مردم بدانند شرکت بیمه در زمان بروز حادثه، به تعهدات خود در جبران خسارت خوب عمل کرده، این موضوع می‌تواند بهترین تبلیغ برای جذب سایر مشتریان باشد و افراد بیشتری ترغیب به خرید بیمه‌نامه شوند. به گفته خسروشاهی، این موضوع مهمی است که باید در این رویداد موردتوجه قرار گیرد.

همچنین مدیرعامل بیمه تعاون و رئیس شورای سیاست‌گذاری این رویداد در این نشست با بیان اینکه اصولا چون بیمه محصولی فروختنی است، بنابراین این هنر شبکه فروش است که بتوانند خدمات بیمه را به متقاضیان بفروشند، گفت: ازآنجا‌که درفروش محصول بیمه‌ای، قول آینده داده می‌شود، بنابراین کمتر کسی است که با هیجان برای خرید بیمه‌نامه اقدام کند. یونس مظلومی با بیان اینکه این ابتکار ارائه‌دهندگان و نمایندگان فروش است که بتوانند افراد را ترغیب به خرید بیمه‌نامه کنند، یادآور شد: بی‌تردید افزایش فروش بیمه می‌تواند به افزایش ضریب نفوذ بیمه که در کشور ما بسیار پایین است کمک شایان توجهی کند.

مظلومی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور در حالی عدد ۴/ ۲درصد را نشان می‌دهد که قرار بود این رقم در برنامه ششم توسعه به ۷درصد برسد، یادآور شد: اینکه چه اتفاقی افتاده تا ضریب نفوذ بیمه در کشور ما پایین باشد، قطعا نیاز به بررسی و آسیب‌شناسی دارد و باید موانع موجود برطرف شود.

مدیرعامل بیمه تعاون اظهار کرد: باید قبول کنیم هنوز بیمه‌نامه‌های خرد مانند بیمه عمر، پس‌انداز و بدنه خودرو و… در کشور ما آنطور که باید گسترش پیدا نکرده است. هنوز ۹۰درصد منازل مسکونی بیمه‌نامه ندارند یا بیمه‌نامه‌هایی که صادر می‌شود، دچار کم‌بیمه‌گی هستند که بخشی از این شرایط به دلیل فرهنگ پایین بیمه در کشور است.

وی معتقد است که در این مسیر یکی از خلأهای مهمی که وجود دارد، هنر سخنوری و فن بیان است. به گفته مظلومی، در حال حاضر ۱۰۰ هزار نماینده فروش بیمه در کشور وجود دارند که ۹۵درصد آنها مهارت لازم برای سخنرانی و ارائه مناسب را ندارند، بنابراین نمی‌توانند مشتری را متقاعد کنند که بیمه‌نامه بخرند. وی با بیان اینکه در کشور‌های توسعه‌یافته هنوز شبکه فروش بیمه، کمتر از ۳۰درصد به‌صورت آنلاین و غیرحضوری فعالیت می‌کنند و ۷۰درصد شبکه فروش بیمه به‌صورت رودررو و حضوری است افزود: اما در کشور ما هنوز کمتر از ۲درصد از کل فروش بیمه‌نامه‌ها به‌صورت آنلاین و غیرحضوری است و ۹۸درصد به‌صورت حضوری و رودررو است که این موضوع داشتن مهارت سخنوری را حائز اهمیت می‌کند.

مدیرعامل بیمه تعاون با تاکید بر اینکه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه، به این نتیجه رسیده‌ایم که باید مهارت در شبکه فروش تقویت شود و در همین راستا رویداد مسابقه سخنرانی در صنعت بیمه را پایه‌گذاری کردیم که امیدواریم هر سال تکرار شود، افزود: البته رویداد مسابقات سخنرانی عمومی در دنیا رایج و متداول است، اما مسابقه سخنرانی تخصصی در صنعت بیمه در کشور ما نخستین بار است که برگزار می‌شود. به گفته مظلومی این رویداد می‌تواند به شبکه فروش در مهارت سخنوری، مذاکره و… کمک کند تا درنهایت شاهد تحولی بزرگ در شبکه فروش صنعت بیمه باشیم. وی افزود: در مسابقه سخنرانی تخصصی صنعت بیمه به نفر اول ۵۰ میلیون تومان، نفر دوم ۳۰ میلیون و نفر سوم ۲۰میلیون و چند جایزه ۵ میلیون تومانی داده می‌شود. گفتنی است، برگزاری این مسابقه با هدف تقویت شبکه فروش و همچنین گسترش فرهنگ بیمه در کشور می تواند در راستای تحقق شعار امسال‌، گامی در جهت پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید باشد و زمینه افزایش کیفیت خدمات بیمه ای را فراهم کند.

شایان ذکر است، «اینشورتاک»، اولین مسابقه سخنرانی تخصصی در صنعت بیمه با هدف ارتقای مهارت‌های فن بیان و سخنوری‌، با حمایت بیمه مرکزی برگزار می‌شود تا فعالان حوزه بیمه ضمن آموزش مهارت‌های سخنوری و ارائه حرفه‌ای، به رقابت با یکدیگر بپردازند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید