تزریق واکسن کرونا در مازندران از سرگرفته شد

0

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که پس از حدود ۱۰ روز وقفه ، همزمان با تامین سراسری واکسن کرونا ، تزریق دوز دوم این واکسن به حدود ۱۸۵ هزار نفر از افرادی بالای ۷۰ سال استان از سرگرفته شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛دکتر قاسم اویس افزود که دوز اول واکسن کرونا هم به آن دسته از افراد بالای ۷۰ سال که تاکنون موفق به دریافت آن نشده اند ، تزریق می شود.

وی توضیح داد : در مجموع تا کنون حدود ۲۱۰ هزار نفر در مازندران دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند و آمار افرادی که دوز دوم را دریافت کرده اند هم به ۲۱ هزار نفر رسیده است.

دکتر اویس گفت : از آن جایی که دوز دوم واکسن کرونا بر اساس رعایت فاصله زمانی حدود یک ماهه انجام می شود ، گروه سنی بالای ۷۰ سال طبق نوبت منتظر تماس تلفنی و یا ارسال پیامک باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین اعلام کرد که افراد گروه سنی ۷۰ سال به بالا که تاکنون به دلایلی موفق به تزریق دوز اول واکسن کرونا هم نشده اند ، می توانند با ثبت نام در سامانه و یا با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشت محل سکونت نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی با اعلام این که واکسینه جمعیت استان بر اساس اولویت بندی کلی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود ، گفت : تا کنون از جمعیت ۵۱ هزار نفری ۸۰ سال به بالا ۴۱ هزار نفر برابر معادل ۸۰ درصد واکسن دریافت کرده اند.

اویس جمعیت ۷۵تا ۸۰ ساله مازندران را هم ۳۹ هزار نفر اعلام کرد و افزود : تا کنون ۳۰ هزار نفر از این گروه سنی برابر با ۷۸ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد : همچنین از جمعیت ۶۵ هزار نفری گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال استان نیز ۳۵ هزار نفر برابر با ۵۵ درصد دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

تزریق واکسن کرونا در مازندران از سرگرفته شد

آغاز واکسیناسیون بیماران خاص از هفته جاری

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران جمعیت ۶۵ تا ۷۰ سال استان را نیز ۶۵ هزار نفر برآورد کرد و اظهار داشت : تا کنون به ۱۸ هزار نفر از این گروه سنی معادل ۲۸ درصد دوز نخست واکسن کرونا تزریق شده است.

وی بدون اعلام سهمیه واکسن کرونا اختصاص یافته به مازندران ، از واکسیناناسیون بیماران خاص طی هفته جاری خبر داد و گفت : مشخصات این افراد نیز در اختیار مراکز بهداشت قرار دارد و این افراد برای تزریق واکسن منتظر تماس تلفنی و یا ارسال پیامک باشند.

بر اساس آمار رسمی سازمان های بیمه گر چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی ،هموفیلی ،دیالیزی و سرطانی در استان مازندران زندگی می کنند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های استان تا ظهر روز گذشته سی ام خرداد به ۳۱۹ نفر کاهش یافت که از این تعداد ۸۰ نفر به دلیل علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید