مردم برای سال ۱۴۰۱ از بیمه‌ خدمات روانشناسی و مشاوره استفاده می‌کنند

0

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: قرار است برای سال ۱۴۰۱ در مجلس ردیف بودجه بگیرند تا مردم از بیمه‌ها در ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره استفاده کنند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از صدا و سیما، محمد حاتمی درباره بیمه خدمات روانشناسی گفت: بیمه روانشناسی براساس بند ج ماده ۱۰۲ که در قانون برنامه ششم است را به صورت جدی پیگیری کردیم و با بیمه سلامت و هیأت دولت جلسه داشتیم و در نهایت قرار شد که یک ردیف بودجه برای این موضوع در نظر بگیرند.

وی افزود: پارسال نیز موضوع را پیگیری کردیم تا محقق شود، اما اتفاق نیافتد و الان درگیر این موضوع هستیم. قرار است برای سال ۱۴۰۱ در مجلس ردیف بودجه بگیرند تا مردم از بیمه‌ها در ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره استفاده کنند.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: افرادی که در معرض خطر قرار دارند کسانی هستند که بنیه بسیار ضعیفی دارند و به همین دلیل مسائل و مشکلاتشان مزمن می‌شود و دچار اختلالاتی می‌شوند؛ در نتیجه در آن زمان باید ۱۰ برابر آن مبلغ اولیه خرج کنند و حتی بیمه‌ها و مشکلاتشان افزوده می‌شود.
 حاتمی خاطرنشان کرد: بهتر است بیمه پایه و خدمات اجتماعی و درمانی درست کنیم تا افراد به مشاور مراجعه کنند و از مشکلات پیشگیری شود تا تبدیل به اختلال نشود؛ اما امسال در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ نشده است.
وی افزود:نیرو‌های مسلح که بیمه پایه و تکمیلی دارند و خانواده‌های آن‌ها و بانک‌ها بیشتر از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به درخواست این سازمان از دولت سیزدهم، گفت: در اولین روز از تشکیل دولت بیمه‌های پایه و تکمیلی را برای مردم کم درآمد وضع کنند تا بتوانند از خدمات مشاوره و روانشناسی استفاده کنند. مردم کم درآمد و در معرض خطر در حال حاضر از این خدمات بی بهره هستند.
 حاتمی ادامه داد: مردم شاید نیاز زیادی به مراقبت‌های پزشکی نداشته باشند، اما باید در خدمات مشاوره‌ای مهارت‌های زندگی در شرایط کرونایی، کنترل استرس و خشم، مهارت‌های ارتباطاتی را یاد بگیرند. باید فرهنگسازی استفاده از خدمات مشاوره‌ای در سطح ملی صورت بگیرد تا به سمت افزایش سطح سواد جامعه در این حوزه حرکت کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید