آغاز تزریق دوز دوم واکسن کرونا به افراد بالای ۷۰ سال

0

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد: از فردا دوز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال و همچنین افراد بالای ۷۰ سالی که جا مانده بودند را تکمیل خواهیم کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛علیرضا رئیسی در حاشیه هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: روز پنجشنبه هم محموله جدید واکسن به دستمان رسید. اما خبر خوب بحث مجوز اضطراری داوطلبانه استفاده از واکسن کووایران برکت است که از این هفته میزان تولید این واکسن در کشور افزایش خواهد یافت و از تیرماه حجم انبوهی از این واکسن به دستمان خواهد رسید.

وی ادامه داد: از طرفی واکسن انستیتو پاستور هم مراحل فاز سوم را طی می‌کند و کمیته‌های علمی و اخلاق در پژوهش و بالینی آن را بررسی می‌کنند و اگر مجوز دهند، این واکسن هم این هفته یا هفته آینده به واکسیناسیون عمومی کشور اضافه می‌شود.
رئیسی درباره شرایط بیماری در کشور نیز گفت: وضعیت ایران گرچه در مجموع نزولی است اما باید بویژه در استان‌های جنوبی و شرقی مراقب باشیم. استان هرمزگان، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان از استان‌هایی هستند که مراقبت بیشتر لازم دارند.
رئیسی گفت: اکنون۲۲ شهر قرمز، ۱۷۵ شهر نارنجی و ۲۵۱ شهر زرد داریم. شهرهای قرمز عمدتاً در استان های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره شهرهای قرمز ادامه داد: در استان بوشهر شهرهای تنگستان، دشتستان، کنگان، عسلویه و دشتی و در استان سیستان و بلوچستان شهرهای ایرانشهر، چابهار، نیکشهر، زاهدان و در استان کرمان و هرمزگان شهرهای رودبار جنوب، کهنوج، منوجان، بستک، بندر لنگه، جاسک، رودان، بندر عباس، پارسیان، قشم، میناب و جزیره کیش در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی در ادامه تأکید کرد: الگوی ما در تابستان سال گذشته به‌طوری بود که در شهرهای جنوبی کشور اوج بیماری را داشتیم. با توجه به گرم شدن هوا و تجمعات در جایی که کولرگازی روشن است، عاملی برای انتقال بیماری است؛ به‌همین دلیل رعایت پروتکل‌ها در این مناطق بسیار مهم است. او همچنین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز رأی‌گیری را «راضی کننده» توصیف کرد: البته در جاهایی مشکلاتی هم بود اما در مجموع وضعیت راضی کننده بود و از همه مردم خوب و عزیز کشورمان تشکر می‌کنم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید