ایران واکسن جدید خرید / خبر مهم بانک مرکزی

0

بانک مرکزی خبر مهمی را مبنی بر پرداخت مبلغی برای وارد کردن واکسن خارجی کرونا اعلام کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛بانک مرکزی اعلام کرد که مبلغ ۲۰۰ میلیون یوان چین برای خرید محموله دیگری از واکسن سینوفارم توسط بانک مرکزی پرداخت شد.

مبلغ حدود ۲۰۰ میلیون یوان برای محموله دیگری از واکسن سینوفارم که توسط هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از کشور چین خریداری شده است، توسط بانک مرکزی تامین ارز و واریز شد.

پیش از این گزارش هایی در خصوص کمبود واکسن منتشر شده بود که مقام های رسمی دلیل آن را تحریم ها و محدودیت در نقل و انتقال عنوان می کردند.

واکسن سینوفارم،مانند واکسن چینی دیگر ساخت شرکت سینوواک با نام «کروناواک»، بر اساس فناوری سنتی ساخت واکسن است که از ویروس غیرفعال‌شده یا مرده که نمی‌تواند در سلول‌های انسانی تکثیر کند، استفاده می‌کند تا پاسخ ایمنی را برانگیزد.

سازمان ملی بهداشت چین می‌گوید میزان کلی عوارض جانبی این واکسن شبیه سایر واکسن‌های غیرفعال‌شده است و میزان بروز عوارض جانبی شدید مانند آلرژی بسیار اندک و در حد دو در میلیون است.

رسانه‌های چین نیمه آبان ماه 1399 از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر دادند و اعلام کردند که رییس شرکت داروسازی سینوفارم گفته هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید ۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده‌اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید