سامانه بدهکاران بزرگ صنعت بیمه به حاشیه رفت

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛”سیدقاسم نعمتی”، شب گذشته درکلاب هاوس ودراتاقی باعنوان”مدیریت پیشرفته صنعت بیمه”، گفت:صنعت بیمه به لحاظ مالی قوی است و از نظر فنی هم داده‌های بسیاری در آن وجود دارد و اگر شرکت‌های بیمه به صورت گروهی و یا فردی به موضوع فناوری اطلاعات و ایجاد زیرساخت‌های سالم و کارآمد وارد شوند و هر کدام فعالانه در این حوزه سرمایه گذاری کنند رشد خوبی را خواهیم داشت.

رئیس مرکز فاوای بیمه مرکزی، افزود: برای صنعت بیمه کشور زیبنده نیست که از نظر زیرساخت فنی ارتباط، بخش مربوط به مراکز نگهداری داده ، نرم افزار و بحث مربوط به کُراینشورنش با کیفیت پایین و به روش‌های قدیمی فعالیت کند.

نعمتی اذعان داشت که در حوزه استاندارد سازی فرآیندها و داده‌ها ضعف قابل توجهی در صنعت بیمه وجود دارد و لازم است این ضعف را پوشش دهیم.

وی، بیان کرد: تحول دیجیتال در صنعت بیمه به کمک به کارگیری تکنولوژی‌های تحول آفرین امکان پذیر است که این تکنولوژی‌ها نیز زیرساخت و دیتا لازم دارد بنابراین باید خودمان را آماده کنیم و تنها به آوردن اسم یک تکنولوژی و یا یک نرم افزار داخل صنعت کمک کننده نیست.

رئیس مرکز فاوای بیمه مرکزی، به سامانه‌های نیمه کاره صنعت بیمه اشاره کرد و افزود: در ابتدای کار سامانه‌هایی مانند سامانه بدهکاران بزرگ، بنابرمطالبه شرکت‌های بیمه ایجاد و ارائه شد و از شرکت‌های بیمه خواسته شد تا از آن استفاده کنند اما تا مدت‌ها دیتایی در آن وارد نشده وبروز رسانی انجام نمی‌شد و کم کم این سامانه به حاشیه رفت.

نعمتی اظهار کرد: اگر واقعا تصمیم بر یک موضوعی گرفته شده و زمان برای آن گذاشته می‌شود، این سیستم باید در شرکت‌های بیمه هم جاری  باشد و ازآن به نحو احسنت بهره برداری کنند تا آن سامانه بتواند به بلوغ رسیده و کارآمد باشد.

اطلاعات بیمه‌گذاران در اختیار هیچکس قرار نمی‌گیرد

وی، درادامه و در پاسخ به پرسش فعالان صنعت بیمه در خصوص صیانت از اطلاعات مشتریان، گفت: اطلاعات بیمه‌گذارانی که تاکنون در بیمه مرکزی تجمیع شده به جز در مواردی که قانون تعیین کرده  از سوی بیمه مرکزی در اختیار هیچکس قرارداده نشده است و بخشی از سیاست‌های بیمه مرکزی حفظ این اطلاعات است.

رئیس مرکز فاوای بیمه مرکزی، به فرصت داده شده به استارت‌آپها برای سازگارشدن با آیین‌نامه‌ها و دریافت مجوز کارگزاری آنلاین اشاره کرد و گفت: بزودی با شرکت‌های استارت‌آپی که هنوز مجوز کارگزاری آنلاین را از بیمه مرکزی نگرفته‌اند برخورد جدی خواهد شد و فرصت آنها رو به اتمام است.

نعمتی، پرداختن به آیین نامه فناوری اطلاعات را جزو موارد مهم دانست

وی، با بیان اینکه “فناوری اطلاعات باید جایگاه مناسبی در صنعت بیمه داشته باشد.”، گفت: فناوری اطلاعات باید در لایه‌های تصمیم گیری و تصمیم ساز سازمان وجود داشته باشد زیرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در بعضی از شرکت‌های بیمه رعایت نمی شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید