خودکفایی کشور در پرمصرفترین ماده دندانپزشکی

0

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با دستیابی به فرمولاسیون یکی از پر مصرف ترین مواد دندانپزشکی، کشور را از واردات این ماده بی نیاز کردند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛اسید اچ پر مصرف ترین ماده دندانپزشکی است که در ترمیم دندان‌ها کاربرد دارد. بر اساس آمار وزارت بهداشت سالانه ۱۹۴ هزار دلار خروج ارز برای واردات این محصول داریم که گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با تولید آن، کشور را به خودکفایی در دسترسی به این ماده رساند.

امید عرب، مدیر برنامه ریزی و تولید یکی از شرکت‌های دانش بنیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۸۵ در حوزه دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در ابتدا این شرکت فعالیت بازرگانی داشت و با واردات مواد دندانپزشکی نیاز این بخش را تامین می‌کرد و به تدریج با راه اندازی بخش تحقیق و توسعه، اقدام به تولید این محصولات در کشور کردیم.

وی اسید اچ دندانپزشکی را از جمله محصولات تولیدی این شرکت نام برد و ادامه داد: اسید اچ پرمصرف‌ترین ماده دندانپزشکی است که در ترمیم دندان‌ها کاربرد دارد.

عرب اضافه کرد: برای ترمیم دندان با مواد کامپوزیتی و سایر مواد، نیازمند این است که سطح دندان مقداری نرم شود تا باندینگ بتواند به دندان بچسبد تا زمینه مناسبی برای اعمال کامپوزیت فراهم شود.

وی با بیان اینکه این محصول در حال حاضر تجاری سازی شده است، خاطر نشان کرد: طبق آمار وزارت بهداشت سالانه به میزان ۱۹۴ هزار دلار این محصول به کشور وارد می‌شود که این شرکت توانایی تامین داخل آن را دارد.

به گفته مدیر برنامه ریزی و تولید این شرکت، این محصول به صورت ژل و خمیر تولید شده است.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید