شرایط بیمه کارگران ساختمانی تسهیل شد

0

طبق گفته ی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در راستای مصوبه مجلس می توان برای ۵ میلیون نفر کارگر و افراد تحت تکفل آنها بیمه پایدار در نظر گرفت که نشان می‌دهد کار بزرگی در کمیسیون اجتماعی مجلس صورت گرفته است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛کارگران ساختمانی جزو آن دسته از کارگرانی هستند که به کارگران فصلی معروفند. خیلی از آن‌ها برخلاف بسیاری از کارگران سایر حرف و مشاغل که از مزایای بیمه‌های اجتماعی برخوردارند تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند و برای برخورداری از تسهیلات بیمه مدت‌هاست که در صف انتظار هستند.

گزارش های میدانی حاکی از این است که بیشتر آن‌ها به امید یافتن کار ساعت‌ها در سرچهارراه‌ها و میادین می‌ایستند تا بتوانند نانی برای خانواده‌هایشان تهیه کنند این در حالی است که کارگران ساختمانی کار دائمی ندارند و مشمول هیچ گونه حمایت اجتماعی هم نیستند حتی شهرداری‌ها هم حرمت و شأن آن‌ها را نگه نمی‌دارند و هیچ کاری در جهت ساماندهی آن‌ها انجام نمی‌دهند.

روز گذشته در مجلس شورای اسلامی کلیات طرح «اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی» تصویب شد.

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس در تشریح طرح اصلاح ماده (5) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی گفت: این طرح به نفع کارگران است زیرا اکنون فقط 800 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری کارگران تحت پوشش بیمه هستند و 600 هزار نفر از آنها بیمه نیستند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون میلیون‌ها نفر از خانواده‌های اقشار کارگری چشمشان به مجلس انقلابی است زیرا در شرایط کنونی برای بیمه این افراد 9 هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد و اگر این طرح تصویب نشود، افراد جدید نمی‌توانند احراز شوند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: این قشر ضعیف هیچ پارتی ندارند و تمام امیدشان به نمایندگان مجلس یازدهم است لذا باید برای بهبود شرایط زندگی این افراد تلاش مضاعفی صورت گیرد.

همچنین مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در جریان بررسی طرح مذکور گفت: طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی سبب استقرار نظام تأمین اجتماعی فراگیر می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید