اجرای نسخه الکترونیک در80 درصد مراکزدرمانی و داروخانه‌های یزد

0

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان این که یزد و کرمان دو استان برتر کشور در بحث اجرای طرح نسخه الکترونیک هستند، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مراکز درمانی، تشخیص بیماری، داروخانه و آزمایشگاه‌های استان یزد تحت پوشش طرح نسخه الکترونیک قرار دارند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛دکتر محمد دریجانی در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های بیمه سلامت استان پیرامون اجرای طرح‌های نسخه نویسی، نسخه پیچی الکترونیک و نظام ارجاع پزشک خانواده شهری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده یزد و کرمان دو استان پیشرو در بحث نسخه الکترونیکی هستند.

وی با این که طرح نخسه الکترونیکی از دو سال پیش با هدف کاهش مصرف کاغذ و حذف دفترچه بیمه در استان یزد اجرا شده است، افزود: نقش اصحاب رسانه در فرهنگ سازی این مهم حائز اهمیت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مراکز تشخیص بیماری، داروخانه و آزمایشگاه‌ها تحت پوشش فرآیند نسخه الکترونیک هستند، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای آبانماه هیچ نسخه کاغذی در بیمه‌های حمایتی درمانی پذیرفته نمی‌شود.

دریجانی مقابله با هرگونه قاچاق کالا و رصد لحظه ای فرآیند ورود و توزیع دارو را از جمله ویژگی‌های نسخه الکترونیک دانست و بیان کرد: در نسخه الکترونیک صفر تا ۱۰۰ فرآیند توزیع داروهای استراتژِیک رصد می شود.

وی کاهش استوک های دارویی در منازل را از دیگر مزیت‌های نسخه الکترونیک عنوان و تصریح کرد: شفافیت در ارائه خدمات مهمترین ویژگی الکترونیکی شدن نخسه های درمانی است که باید مد نظر شهروندان قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با معرفی چند سامانه گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به پورتال شفاف‌سازی به آدرس shafaf.ihio.giv.ir هر زمانی که بخواهند در جریان آخرین وضعیت پرونده سلامت خود قرار گیرند.

دریجانی در پایان خاطرنشان کرد: آدرس shekayat.ihio.gov.ir مربوط به سامانه رسیدگی به شکایات و سامانه qms.ihio.gov.ir/people/createsuggestion را برای دریافت پیشنهادات مردمی و آدرس Eservices.ihio.gov.ir/esc  را برای دریافت خدمات غیرحضوری سازمان بیمه سلامت استان یزد است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید