نمایندگان با کلیات طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی موافقت کردند

0

نمایندگان مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی به صورت دوشوری موافقت کردند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۴ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان برسی گزارش کمیسیون اجتماعی با کلیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی به صورت دوشوری با ۱۷۹ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس در تشریح طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی گفت: این طرح به نفع کارگران است زیرا اکنون فقط ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری کارگران تحت پوشش بیمه هستند و ۶۰۰ هزار نفر از آنها بیمه نیستند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون میلیون‌ها نفر از خانواده‌های اقشار کارگری چشمشان به مجلس انقلابی است زیرا در شرایط کنونی برای بیمه این افراد ۹ هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد و اگر این طرح تصویب نشود، افراد جدید نمی‌توانند احراز شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: این قشر ضعیف هیچ پارتی ندارند و تمام امیدشان به نمایندگان مجلس یازدهم است لذا باید برای بهبود شرایط زندگی این افراد تلاش مضاعفی صورت گیرد.

محمدباقر قالیباف در جریان بررسی این طرح گفت: با توجه به حساسیت موضوع بیمه کارگران و همچنین طرح‌های متعددی که در این رابطه ارائه شده و مغایرت با اصل ۵۷ و ۷۵ در هیأت رئیسه تصمیم گرفته شد به این امر به صورت دوشوری رسیدگی شود لذا طرح مذکور به صورت دوشوری به رأی گذاشته می‌شود.

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در جریان بررسی طرح مذکور گفت: طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی سبب استقرار نظام تأمین اجتماعی فراگیر می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون ۸۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند در حالی که با توجه به منابع برای ۷۰ درصد آنها کسری وجود دارد و فقط برای ۳۰ درصد از بیمه شدگان منابع وجود دارد لذا با این طرح می‌توان برای ۵ میلیون نفر کارگر و افراد تحت تکفل آنها بیمه پایدار در نظر گرفت که نشان می‌دهد کار بزرگی در کمیسیون اجتماعی مجلس صورت گرفته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید