بیمه کارگران ساختمانی در صورت تصویب طرح کمیسیون اجتماعی

0

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: درصورت تصویب طرح پیشنهادی که از کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به صحن علنی ارسال شده است، تمامی کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛مصطفی سالاری در جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران تأمین اجتماعی استانها اظهار داشت: از یک سال گذشته پیگیری‌هایی برای اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی انجام شده است و در مجلس قبل در آستانه بررسی بود که به دلیل کرونا جلسات تغییر کرد و به آن مجلس نرسید.

وی افزود: براساس پیشنهاد فعلی که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تایید شده و در روزهای آینده در صحن علنی در دستور بررسی قراردارد میانگین ۶ الی ۸ درصد دستمزد کارگری بابت هر متر مربع زیربنا مبنای محاسبه حق بیمه سهم کارفرمایی درنظر گرفته شده است.

سالاری با بیان اینکه شرایط فعلی بیمه کارگران ساختمانی نامطلوب و غیرقابل تداوم است، گفت: در وضعیت فعلی کمتر از یک سوم سهم کارفرما از حق بیمه وصول می‌شود و در صورت تداوم شرایط فعلی دو سوم کارگران ساختمانی موجود از خدمات تأمین اجتماعی محروم خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: برای استفاده تمامی کارگران ساختمانی از خدمات تأمین اجتماعی و رسیدن به یک میلیون و دویست هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه نیازمند ایجاد منابع مالی پایدار هستیم که در طرح پیشنهادی فعلی این موضوع تا حدود زیادی لحاظ شده است.

سالاری با بیان اینکه در طرح پیشنهادی موجود دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کارشناسی مختلف بررسی و لحاظ شده است، گفت: در این طرح میانگین و حدنصاب برای تعیین حق بیمه هر منطقه پیش‌بینی و برای هر منطقه سازوکار تصمیم گیری مشخصی لحاظ شده است.

وی ادامه داد: ایجاد حساب مشخص برای دریافت منابع بیمه کارگران ساختمانی یکی دیگر از ویژگی‌های طرح پیشنهادی است و قطعاً یک ریال از منابع بیمه کارگران ساختمانی در جای دیگری هزینه نخواهد شد و با این طرح امکان ارتقای خدمات به کارگران را خواهیم داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید