اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی بیمه بیکاری اصحاب رسانه ابلاغ شد

0

معاون اول رییس جمهور آیین‌نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه درخصوص بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را ابلاغ کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، به موجب مصوبه هیئت وزیران در جلسه مورخ بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۰، شاغلین فرهنگی، هنری و رسانه‌ای اعم از تجربی یا دارای تحصیلات تخصصی مرتبط که تولیدکننده آثار و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بوده و درآمد اصلی خود را از طریق این فعالیت تأمین می‌کنند، در زمره اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه قرار می‌گیرند.

همچنین مصوب شد به منظور پرداخت مقرری بیکاری به مشمولین این آئین‌نامه، ردیف اعتباری در لوایح بودجه سنواتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان مقرری بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و صدا و سیما پیش‌بینی و متناسب با اعتبار تخصیص یافته و با رعایت قوانین مربوط برای واریز به حساب افراد به صندوق اعتباری هنر پرداخت شود.

حداکثر استفاده مجاز از مقرری بیکاری در طول ۵ سال اول پرداخت حق بیمه، ۲ ماه است. این میزان در سنوات بعدی به طور میانگین نباید در هر سال از دو ماه تجاوز کند. همچنین سقف پرداخت مقرری بیکاری در کل دوره پرداخت حق بیمه، ۲۰ ماه است.

در صورت عضویت فرد در سایر صندوق‌های حمایتی، اشتغال در دستگاه‌های اجرایی و یا کارگاه‌های مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی، احراز شرایط بازنشستگی و اشتغال به کار مجدد، مقرری بیکاری قطع می‌شود. در صورت احراز استفاده در دوره مزبور، مبلغ دریافتی باید توسط گیرنده مقرری بیکاری به حساب صندوق اعتباری هنر مسترد شود.

مقرری بیکاری قابل پرداخت متناسب با اعتبار تخصیص یافته، حداکثر ۵۵ درصد متوسط درآمد ۶ ماه آخر بیکار قبل از درخواست وی خواهد بود و به ازای هر فرزند ۵ درصد نیز به آن اضافه می‌شود.

صندوق اعتباری هنر منحصراً متناسب با اختصاص اعتبار مربوط مجاز به هزینه کرد آن برای مقرری بیکاری موضوع این آئین‌نامه است. سایر هزینه‌های جانبی تا سقف ۵ درصد مقرری پرداختی، به عوامل ذیربط ازجمله دبیرخانه با تأیید شورا از محل همین حساب قابل پرداخت است.

بر همین اساس، کمک‌های اعتباری دولت جهت تحقق اهداف این آئین‌نامه، هر سال ذیل برنامه‌های مرتبط در ردیف اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید