۴۴۰ میلیارد تومان حق بیمه تامین اجتماعی ۱۲ گروه پرداخت شد

0

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کاهش نرخ مشارکت مردم در بازار کار یادآور شد: نرخ بیکاری نمی‌تواند میزان کاهش بیکاری را نشان دهد اما شاخص بسیار مهمتر نرخ مشارکت بود که به ۴۱ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛سید حمید پورمحمدی در سلسله نشست سازمان برنامه و بودجه کشور افزود:ما شاهد آن بودیم که نیروی کار در بازار بسیار افت داشت و مردم از شرایط کار ناامید شدند و باعث شد که 2.3 میلیون نفر از بازار کار خارج شوند و برخی از شرکت‌ها ورشکست شدند که این هزینه‌های سنگینی بر اقتصاد تحمیل کرد.

وی گفت: از این رو اقداماتی برای بهبود شرایط انجام دادیم که یکی از آنها ارائه وام ارزان‌قیمت و 12 درصدی به بنگاه‌های آسیب‌دیده بود و اعلام کردیم که حق بیمه بنگاه‌هایی که در مضیقه هستند را می‌پردازیم و اظهارنامه‌های مالیاتی را به تعویق انداختیم، همچنین جرایم مالیاتی موقوف‌الاجرا شد و تمام اینها عواملی بودند که معیشت مردم را به شدت کاهش دادند و 8 فصل متوالی مصرف بخش خصوصی منفی شد که این نشان از شدت فشار بر اقشار ضعیف داشت.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در این شرایط پرداخت یارانه نقدی به 78 میلیون نفر و پرداخت یارانه معیشتی به 62 میلیون نفر ادامه داشت و به 34 میلیون نفر یارانه بلاعوض 100 تا 120 هزار تومانی در 4 ماه پایانی سال گذشته داشتیم، به عبارت دیگر یک خانواده 5 نفره حدود 600 هزار تومان یارانه بلاعوض دریافت می‌کردند.

وی ادامه داد: افزایش مستمری مددجویان تا 16 هزار میلیارد تومان انجام شد و تا سقف 440 میلیارد تومان حق بیمه تامین اجتماعی 12 گروه را پرداخت کردیم و تا سقف 300 میلیارد تومان بخشی از حق بیمه زنان سرپرست خانوار را برعهده گرفتیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید