بیمه چیست و چگونه به رفاه و توسعه اقتصادی کمک می کند؟

0
بسیاری از افراد در پاسخ به این سوال که بیمه چیست ، ممکن است چنین پاسخ دهند که بیمه، پولی است که بیمه شده باید بابت حمایتی که ممکن است هیچگاه صورت واقعی به خود نگیرد، به شرکت های بیمه پرداخت کند.
شاید به دلیل برخورد نامناسب برخی شرکت های بیمه در جبران خسارت یا افزایش هزینه های زندگی در مقایسه با درآمد خانوارها،به گزارش «نبض‌بیمه»؛بیمه در زندگی بسیاری از ما تنها در بیمه شخص ثالث که جنبه اجباری دارد خلاصه می شود، این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته، بیمه نقش مهمی در رفاه خانواده ها و توسعه اقتصادی کشور ایفا می کند.

چگونه بیمه به رفاه و توسعه اقتصادی کمک می کند؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا به تعریف بیمه می پردازیم.

بیمه چیست؟

بیمه قراردادی با یک راهبرد مشخص است که در آن یک شخص حقیقی یا حقوقی در برابر خسارات، از یک شرکت بیمه حمایت مالی یا آرامش خاطر دریافت می کند.

بیمه چیست

شرکت بیمه با دریافت حق بیمه از بیمه شده ها، امکان جبران خسارت در صورت بروز حادثه را ممکن می سازد و از سخت شدن شرایط مالی برای خانواده ها یا  بنگاه های اقتصادی جلوگیری می کند.

چگونه بیمه به رفاه خانواده ها کمک می کند؟

موردی را در نظر بگیرید که در آن زلزله اتفاق می افتد و بسیاری از خانه ها را خراب می کند. چنانچه همه خانه ها در مقابل زلزله بیمه باشند، شرکت های بیمه جبران خسارت می کنند و تمامی بیمه شده ها قادر خواهند بود به سرعت اوضاع را سامان دهند و به شرایط عادی برگردند.

اما، چنانچه خانه ها در برابر زلزله بیمه نشده باشند، با وقوع زلزله، علاوه بر خسارات جانی، خسارات مالی بزرگی به شهروندان وارد می شود و به عبارت دیگر آنها را به خاک سیاه می نشاند، زیرا وسعت خسارت به گونه ای است که به آسانی برای خانواده ها قابل جبران نیست. بنابراین، باید چشم امید به کمک خیرین و دولت بدوزند که اغلب مواقع، کفاف نیاز را نمی دهد.

 بیمه به رفاه خانواده ها کمک می کند

بیمه به رفاه خانواده ها کمک می کند

امروزه، شرکت های بیمه در کشورهای توسعه یافته، افراد را در برابر تمامی خطرات و حوادث احتمالی مانند انواع بیماری ها ازجمله بیماری های خاص که درمان آنها سخت و زمان بر است و هزینه زیادی را به خانواده های درگیر تحمیل می کند، بیمه می کند.

اگرچه افراد و خانواده ها درصد قابل توجهی از درآمد خود را بابت حق بیمه به شرکت های بیمه پرداخت می کنند، اما در مقابل این اطمینان و آرامش خاطر را دارند که در صورت بروز هر حادثه ای، به راحتی آن را پشت سر خواهند گذارد و دچار مشکلات مالی نخواهند شد.

چگونه بیمه به توسعه اقتصادی کشور کمک می کند؟

شرکت های بیمه می توانند از تمامی کسب و کارها اعم از کوچک، متوسط و بزرگ در برابر خطرات و حوادث احتمالی دنیای کسب و کار نیز حمایت کنند و با جبران خسارت، نقش ضربه گیر را ایفا کرده و حرکت رو به جلوی اقتصاد را تضمین کنند.

بیمه به توسعه اقتصادی کشور کمک می کند

بیمه به توسعه اقتصادی کشور کمک می کند

برای روشن تر شدن موضوع، تصور کنید، اگر یک کارگاه تولیدی در برابر خطر آتش سوزی، سرقت و … بیمه باشد، هیچ حادثه ای نخواهد توانست خللی در کار آن ایجاد کند، در حالی که با نبود بیمه، هر یک از این حوادث می توانند به ورشکستگی کارگاه و بیکار شدن کارگران منجر شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید