موافقت مجلس با بررسی طرح «اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی»

0

وکلای ملت در جلسه علنی امروز با درخواست برخی از نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن بررسی طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  رسیدگی به درخواست 50 تن از نمایندگان برای اولویت بررسی طرح «اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی» در دستورکار قرار داشت.

پس از اظهارات نماینده طراحان و مخالفان و موافقان، بررسی اولویت‌دار این طرح با 126 رأی موافق، 32 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در جلسه علنی، تصویب شد.

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در توضیح علت تهیه این طرح و درخواست اولویت بررسی آن، اظهار داشت: این درخواست مطابق ماده 100 آئین‌نامه داخلی مجلس ارائه شده است؛ طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی سال گذشته در کمیسیون اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و چند ماه بر روی آن کار شد.

وی افزود: این طرح یک بار نیز در مجلس نهم تصویب شد، اما باعث شد که 9 هزار میلیارد تومان کسری منابع بیمه‌ای داشته باشیم که به خاطر همین تأمین اجتماعی مجبور شده است تا از جیب سایر بیمه‌ها برداشت کند تا بتواند این کسری را جبران کند.

نماینده صومعه‌سرا ادامه داد: همچنین اشکالات این طرح باعث شده است که بیمه کارگران ساختمانی در خیلی از شهرها سهمیه‌بندی شده و تعداد زیادی کارگر ساختمانی که واجدشرایط هستند، به دلیل کسری منابع نتوانند از حق خود برخوردار شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید