بیشتر راننده‌ها نتوانسته‌اندحتی یک ماه هم حق بیمه بدهند

0

رییس اتحادیه صنف حمل‌ونقل بار سبک شهری و پیک موتوری گفت: شیوع کرونا باعث بسته شدن تعدادی از دفاتر پیک موتوری شده و بسیاری از راننده‌ها نیز بیکار شده‌اند. تا کنون حداقل ۱۵ هزار راننده بیکار شده و بسیاری از این تعداد وسیله نقلیه خود را فروخته‌ و دیگر شغلی ندارند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، «داوود محمدی» اظهارداشت: یکی از کم بضاعت‌ترین و پرمشکل‌ترین صنف در کشور صنف مربوط به رانندگان است زیرا با شیوع کرونا با تعطیلی و کاهش ترددها، مسافرها بسیار کمتر شده‌اند و درآمد فعالان حمل‌ونقل سبک درون‌شهری وبرون‌شهری هم بسیار کم شده است.

وی ادامه داد: وقتی کل کشور تعطیل است و بنگاه‌های اقتصادی فعال نیستند اجازه فعالیت صنف ما نیز چندان آورده‌ای ندارد. واقعیت این است ۵۰ تا ۶۰ درصد همکاران ما در این مدت طولانی اپیدمی کرونا بیکار شده‌اند.

محمدی گفت: پیش از شیوع کرونا در تهران ما ۱۵ هزار عضو جوازدار داشتیم و حدود ۱۵ هزار پروانه در مرحله صدور بودند یعنی تقریبا ۳۰هزار عضو فعال در سطح شهر داشتیم. با شیوع کرونا این تعداد به نصف کاهش یافته و بسیاری وسیله نقیله خود را فروخته هزینه زندگی خود کرده‌اند و اکنون بیکار هستند.

رییس اتحادیه صنف حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری همچنین گفت: هزینه یک روز کار با وانت حداقل ۳۰ لیتر بنزین است که ۲ لیتر آن با نرخ دولتی است. ۹۰ هزار تومان بنزین،۸۰ هزار تومان طرح ترافیک، یک ساندویچ معمولی به عنوان ناهار و یک قبض جریمه که معمولا هر روز وجود دارد یعنی حداقل ۲۵۰هزار تومان هزینه روزانه کار این وانت خواهد بود. حال درآمد (در خوش بینانه‌ترین حالت) شاید ۲۵۰ هزار تومان باشد. بنابراین فقط استهلاک ماشین و روان خسته راننده برای آخر شب می‌ماند.

وی افزود: بیشتر راننده‌ها نتوانسته‌اند حتی یک ماه هم حق بیمه بدهند و باید جریمه پرداخت کند. وقتی کار نیست پولی برای پرداخت هزینه مالیات و بیمه نمی‌ماند. البته دولت جریمه‌ها را بخشیده و گویا قرار است تسهیلاتی را هم در این باره به راننده‌ها و دیگر مشاغل بدهد که کمک خوبی است.

محمدی ادامه داد: در این مدت بسیاری از دفاتر پیک موتوری بسته و بسیاری بیکار شده اند.اما همچنان با باید برای مالیات درآمدی که نداشته‌ایم با اداره مالیات مذاکره کنیم. امیدواریم دولت با حذف مالیات سال ۹۹ بیش از این به اصناف کمک کند.

ارائه تسهیلات مختلف از جمله وام یک میلیون  تومانی به خانوارها در دو مرحله، پرداخت مقرری به شاغلان بیکار شده در دوران کرونا، حمایت ویژه از بخش‌های درمان، گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان، وام ودیعه مسکن، وام‌ اشتغال محور ارزان قیمت به کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا، امهال یا تمدید مهلت پرداخت عوارض، مالیات و بدهی‌های مالیاتی، بسته‌های معیشتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی برای خانواده‌ها، بخشودگی اجاره‌بهای املاک دولتی که در اختیار اصناف مختلف آسیب دیده بوده است و از جمله طرح‌هایی است که در بازه زمانی یاد شده اجرا شده و مجموعا بیش از ۷۷ هزار میلیارد تومان خرج روی دست دولت گذاشته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید