افزایش سرمایه ۶۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول برای کمک به حل بحران کرونا

0

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد انتظار دارد ۶۵۰ میلیارد دلار تا ماه اوت برای کمک به حل بحران کرونا در کشورهای نیازمند به سرمایه‌های این صندوق اضافه شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از بلومبرگ، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد هیئت مدیره 650 میلیارد دلار سرمایه‌های جدید را تا پایان ماه اوت تصویب کند تا منابع این صندوق برای کمک به کشورهای درگیر همه‌گیری کرونا در جهان تقویت شود.

جورجیوا در یک مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ گفت صندوق بین‌المللی پول بر روی راه‌هایی جهت بهبود شفافیت نحوه استفاده از این سرمایه‌ها با عنوان حقوق برداشت مستقیم کار می‌کند و و همچنین باید مشخص شود کشورهای ثروتمندی که نیاز  به این سرمایه‌ها ندارند چگونه می‌توانند آنها را به کشورهای نیازمند منتقل کنند.

جورجیوا اشاره کرد صندوق بین‌المللی پول وام دهی بدون بهره خود به کشورهای فقیر را 20 میلیارد دلار از طریق برنامه کاهش فقر افزایش داده است. سرمایه های این برنامه از طریق وام‌ها و مبالغ اهدا شده کشورهای ثروتمند از جمله ژاپن و کشورهای اطلاعیه اروپا تامین شده است.

وی گفت:« من خوشبینم با تزریق سرمایه‌های جدید به حق برداشت مخصوص، وام‌دهی به کشورهای در حال توسعه تقویت شود. بسیاری از اقتصادهای پیشرفته و نوظهور مانند چین تمایل خود را برای کمک اعلام کرده‌اند»

جورجیوا قبلا اعلام کرده بود امیدوار است این پیشنهاد رسمی در ماه ژوئن ارائه شود. مقامات وزارت خزانه داری آمریکا ،بزرگترین سهامدار صندوق بین المللی پول، پیش‌بینی کرده بودند بانک‌های مرکزی این سرمایه‌ها را در ماه اوت دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید