اطلاع رسانی بدون هماهنگی با وزارت بهداشت در مورد تولید و واردات واکسن کرونا ممنوع شد+سند

0

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه‌های دولتی را از اطلاع رسانی بدون هماهنگی با وزارت بهداشت در مورد تولید و واردات واکسن کرونا منع کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی کرونا،‌ مسئولان دستگاه‌های متولی واردات و تولید واکسن کرونا  و سایر دستگاه‌های دولتی را از اطلاع رسانی در این مورد منع کرد و تاکید شده هرگونه اطلاع رسانی با هماهنگی وزارت بهداشت خواهد بود.

وزیر ارشاد در نامه به دستگاه‌های مختلف اعلام کرد: براساس شیوه نامه اطلاع رسانی واکسیاسیون مقابله با کرونا، تمامی امور مرتبط به اطلاع رسانی حوزه واکسن بایستی با هماهنگی با وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی انجام شود تا شهروندان دچار اطلاعات پراکنده و تناقض نشوند و از سوء استفاده جریان های معاند نظام و کشور جلوگیری گردد. از این رو، در محورهای زیر هیچگونه اطلاع رسانی بدون هماهنگی با وزارت بهداشت انجام نشود.

۱- در حوزه تولید واکسن داخلی؛ محورهایی چون: میزان تولید، برآورد تولیدات در ماه های آینده، شیوه توزیع، عوارض واکسن، و موارد مشابه

۲- در حوزه واردات واکسن خارجی، محورهایی چون میزان واردات، کشور مبدأ، شیوه توزیع، میزان تزریق، عوارض واکسن و موارد مشابه مجددا تاکید می کند که هر گونه اطلاع رسانی بدون هماهنگی با وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی غیر مجاز بوده و تخلف محسوب می شود و از سوی مراجع انضباطی با گزارش کمیته اطلاع رسانی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 پیش از این، معاون گمرک در مورد انجام تشریفات ترخیص واردات واکسن کرونا و همچنین واردات بزرگترین و پیشرفته ترین خط تولید واکسن کرونا توسط ستاد فرمان اجرایی امام (ره) اطلاع رسانی کرده بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید