پرداخت هزارو۹۷۳ میلیارد ریال برای نسخه نویسی الکترونیک در فروردین

0

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از پرداخت هزارو ۹۷۳ میلیارد ریال برای نسخه نویسی الکترونیک در فرودین ماه خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛محمد مهدی ناصحی در هفتمین جلسه با مدیران کل استانی و اعضای کمیته کاهش دفترچه با موضوع نسخه نویسی الکترونیک، روند پیشرفت این برنامه در کشور را مناسب ارزیابی کرد و گفت: از تمام همکاران استانی که از همه نیروها و امکاناتشان استفاده کردند تا نتیجه بهتری را در پیاده کردن نسخه نویسی الکترونیک در کشور را داشته باشیم کمال تشکر را دارم.

وی ادامه داد: این اقدام روش سنتی را تغییر می‌دهد و مسلماً جایگزین راحتی به خصوص برای ارائه دهندگان خدمت نیست. در ابتدا ممکن است مقاومت‌هایی باشد و مشکلاتی برای مردم در دریافت خدمت، داروخانه و مراکز پاراکلینیک به همراه داشته با شد که خوشبختانه با همکاری نظام پزشکی، انجمن داروسازان و همچنین صبوری مردم این طرح را با توجه به الزام قانونی و تکلیفی که سازمانهای بیمه گر و وزارت بهداشت دارند به خوبی پیش رفته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از مدیران تقاضا کرد که با دقت، تعامل و شرایط مناسب‌تری این طرح را اجرا کنند و افزود: از مردم عزیز نیز تقاضا داریم که همکاری لازم را داشته باشند. باید توجه داشت که این طرح با وجود اینکه از حیث زمان بیشتر از وقت معمولی است ولی در ادامه کار از بعد زمان، دقت، سلامت و کیفیت کار قطعاً بهترخواهد شد.

وی ادامه داد: نسخه‌نویسی الکترونیک در بسیاری از کشورهای دنیا پیاده شده و نتایج خوبی داشته است. در استان‌هایی که این طرح به خوبی اجرا شده مدیریت منابع مناسبی صورت گرفته است. همچنین در مدت کوتاهی می‌توان از اطلاعات به دست آمده در مدیریت منابع کشور به خصوص در حوزه سلامت استفاده کرد و آن را در جهت نیازهای اصلی مردم سوق دهیم.

ناصحی با تاکید بر اینکه اجرای نسخه نویسی الکترونیک الزام و تکلیف قانونی است، گفت: براین اساس پرداخت هزینه خدمات ارائه شده تنها از طریق الکترونیک انجام خواهد شد و بیمه‌ها مکلف به اجرای آن هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید