۱۰۰ مرکز درمان ناباروری فعال وجود دارد

0

صادقی گفت: حدود ۱۰۰ مرکز درمان ناباروری فعال داریم که خدمات درمانی به زوج‌های نابارور ارائه می‌دهند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صادقی، رئیس مرکز پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاددانشگاهی در خصوص پویش حمایت از زوج‌های نابارور به مناسبت روز ملی جمعیت اظهار کرد: طبق آمار حدود ۴ میلیون زوج نابارور داریم که بیش از ۳ میلیون از این تعداد، نه تنها در سن باروری هستند بلکه نیازمند دریافت خدمات درمان ناباروری هستند.

او افزود: حدود ۱۰۰ مرکز درمان ناباروری فعال داریم که خدمات درمانی به زوج‌های نابارور ارائه می‌دهند. در گذشته این مراکز صرفا در تهران بوده‌اند اما به کمک وزارت بهداشت، دولت و مجلس در اکثر استان‌ها چندین مراکز درمانی بصورت خصوصی و دولتی در حال ارائه خدمات هستند؛ خدمات ارائه شده در این مراکز، هم ردیف با خدمات کشور‌های پیشرفته دنیا است.

رئیس مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان اینکه افزیش سن ازدواج از علل ناباروری زوج های جوان است، گفت: طبق آمار حدود ۱۰ میلیون جوان در شرف ازدواج داریم که با افزایش سن این دسته از افراد به همان میزان هم آمار ناباروری افزایش خواهد داشت. در واقع ازدواج بعد از سن ۳۰ و ۳۵ یکی از عوامل مهم افزایش ناباوری است.

او گفت: تغییر در شیوه زندگی، استفاده از موادشیمایی و عوامل آسیب رسان محیطی از دیگر عوامل موثر در ناباوری جوانان است.

صادقی در خصوص خدمات بیمه‌ای که در این پویش به زوج‌های نابارور ارائه داده خواهد شد، افزود: هرسال به مناسبت روز ملی جمعیت، پویشی را جهت ارائه خدمات به زوج‌های نابارور راه اندازی می‌کنیم. امسال حمایت از زوجین نابارور شعار ما بوده تا در زمان مناسب برای درمان اقدام کنند.

رئیس مرکز درمان ناباروری ابن سینا تصریح کرد: برای ترغیب زوج‌ها به درمان ناباوری، این مرکز اقداماتی که برای شروع درمان لازم است را بصورت رایگان  در اختیار این زوج‌ها قرار می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید