چیزی به نام کارت هوشمند بیمه یا کارت بیمه تامین اجتماعی وجود ندارد

0

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه برخی سودجویان با روشهای مختلف تلاش می کنند شهروندان را برای تهیه بیمه های تکمیلی فریب دهند به شهروندان توصیه کرد مراقب کلاهبرداران به بهانه ی ارائه کارت هوشمند بیمه یا کارت بیمه تامین اجتماعی باشید.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛احسان آنقی در تشریح این خبر گفت: این روزها با توجه به حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی،کلاهبرداران با سوء‌ استفاده از عدم آگاهی، ساده‌انگاری و عدم دریافت اخبار دقیق از منابع موثق،در برخی موارد علاوه بر درخواست وجوه نامتعارف، اطلاعات هویتی و بانکی بیمه شدگان را به سرقت ببرند.

وی افزود: با وجود تأکید و هشدار سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر اینکه هیچگاه تماسی از سوی این سازمان برای دریافت وجه در قبال خدماتی از قبیل تمدید اعتبار دفترچه، کارت هوشمند درمان و… با بیمه شدگان و بازنشستگان انجام نمی شود، باز هم شاهد فریب برخی از بازنشستگان و بیمه شدگان توسط افراد کلاهبردار هستیم.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر این موضوع که چیزی به نام کارت هوشمند بیمه یا کارت بیمه تامین اجتماعی وجود ندارد و این تماس‌ها با هدف کلاهبرداری از شهروندان برقرار می‌شود، بیان کرد: هموطنان به‌هیچ‌وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار این‌گونه کلاهبرداران قرار ندهند و برای بررسی صحت‌ و سقم موضوع ، به وب‌سایت اصلی سازمان مربوطه مراجعه کنند.

آنقی بیان کرد: کلاهبرداران در تماس‌های تلفنی خود با شهروندان، با روش‌های روان‌شناسی اطلاعات لازم را کسب می‌کنند و با فریب بیمه شده، فرد را مجاب می کنند که فکر کند اگر اطلاعات خواسته ‌شده را ثبت نکند و یا هزینه مورد ادعا را پرداخت نکند، بیمه او قطع یا امکان بیمه شدن از وی سلب می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ بیمه‌شدگان هرگونه سؤال در مورد بیمه را می‌توانند از طریق سامانه تلفنی با کارشناسان آن سازمان در میان بگذارند و پاسخ مناسب را دریافت کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان این نکته که هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد و یا نمایندگان شرکت‌هایی با عنوان همکاران سازمان تأمین اجتماعی به منازل و تقاضای وجه برای ارائه هر نوع خدمتی کلاهبرداری است، افزود: عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه‌های تأمین اجتماعی نیز به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمه شدگان و بازنشستگان نخواهد شد و سازمان‌ها و نهادهای بیمه‌گر با اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمانی هیچ کارت جدیدی جایگزین دفترچه‌های قدیمی نخواهند

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید